Skip to main content
Vraag

Mogelijke depressie

• August 9, 2026
  • 1 reactie
  • 12 Bekeken

Hey! Ik ben een meisje van 14 en ik denk dat ik depressief ben.

Ik heb geen diagnose maar alle symptomen lijken te kloppen.

Ik krijg vaak uit het niets een sombere bui. Dan luister ik vaak naar sombere muziek omdat ik me daardoor voel alsof iemand me snapt. Soms heb ik ook gedachtes dat ik geen zin meer heb om te leven. Dan zie ik het nut er niet van in. Ik heb ook niet echt zin in mijn hobby's of zo. Ik wil graag beter worden maar ik zou niet weten hoe. Niemand weet dat ik me zo voel en ik vind het niet fijn om te vertellen.

Wat kan ik doen om beter te worden?

1 reactie

Anna_KT
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • August 9, 2026

Hoi ​@notyourgirl,

Wat een lastige situatie en wat een nare gevoelens. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Anna (De Kindertelefoon)