Vraag

moet ik vrienden blijven?

  • 5 June 2023
  • 3 reacties
  • 67 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik ben een meisje en heb een (soort van beste) vriendin. We waren altijd super close. Ik ben zelfs met haar op vakantie geweest. We hadden soms wat kleine ruzietjes maar meer dan dat was het niet. Maar 2 maanden geleden had ze wat gemeens gedaan.  Heel vaak app ik haar of ze wil bellen echt heel vaak. Maar altijd zegt ze nee. Maar dan zet ze op haar snap story dat ze wel heel vaak met andere mensen beld. Ook logeerde ik met een oude vriendin van haar. Ze had geen ruzie met die oude vriendin meer, Maar ze werd boos op mij, omdat ik niks had gezegd. En ze zij dat ik haar altijd moest vertellen als ik met haar zou logeren. Ik appte haar een keer of ze wou logeren ze zij eerst ja maar toen ineens kon ze niet meer. Maar later die dag zag ik op haar story dat ze met een vriendin was. Dit is al 2 maanden geleden gebeurd en we hebben alles al weer goed gepraat en ik ben er niet meer boos over. Maar ik voel met soms heel apart bij haar ofzo. Ik ben echt niet meer boos Maar ze vertelde mij laats dat ik haar nummer 1 vriendin was maar zo voelt het bij mij niet meer ofzo. Niet om de dingen die ze gedaan heeft maar zo voelt het ofzo. Maar aan de andere kant wil ik haar ook echt niet kwijt want ze was er ook heel vaak wel voor mij enz. Maar als ik dan bij haar logeer verveel ik eigenlijk. Maar dan krijg ik weer dar schuld gevoel dat ze niet mijn nummer 1 vriendin is. Misschien ben ik wel hey probleem?? Nou ja laat ff weten wat je er van denkt

 

 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Jij bent niet het probleem maar dat dit apart is kan je zeker wel zeggen, zoiezo zit er geen contract aan. Ik heb het ook dat ze je ditchen op het laatste moment en met iemand anders gaan. Daar moeten we dan maar mee leven.

 

Misschien had ze van te voren een afspraak met iemand gemaakt? En dat was ze vergeten ofzo?

Reputatie 2
Badge +1

Heeeyy

 

Ik had een soort van hetzelfde met een vriendin van mij, het gevoel dat het anders is dan eerst en dat ik niet meer echt haar beste vriendin was nadat er een paar dingetjes was gebeurd en dat uiteindelijk opgelost was. Ik denk gewoon dat het misschien een beetje irritaties aan elkaar is ofzo? Wat bij mij hielp is gewoon even aftand nemen en even elkaar met rust laten. Uiteindelijk hebben ik en die vriendin elkaar ook weer terug gevonden en ging het daarna veel beter tussen ons. Je kan ook duidelijk maken aan haar dat je je zo voelt, want misschien heeft ze dat helemaal zelf niet door en als je het dan aangeeft ze daar een beetje op kan letten. Je kan haar gewoon aangeven dat je je soms een beetje genegeerd of buitengesloten voelt omdat ze wel met andere wilt bellen en niet met jou, en misschien dat ze hier wel een reden voor heeft(bijv dat ze nog steeds een beetje geiriteerd is om de ruzie). als je je verveelt bij haar moet je gewoon niet meer bij dr logeren. Jij kan er sowieso niks aan doen dat je je zo voelt dus daar hoef je je ook niet schuldig om te voelen. Misschien klikken jullie gewoon niet meer zo. Sinds je zegt dat je je schuldig voelt omdat ze je nummer 1 niet meer is, ga ik er vanuit dat je dus ook andere vriendinnen hebt, en ook omdat je aangeeft dat zij met andere mensen belt en jij daardoor voelt alsof jij haar nummer 1 niet meer bent, betekend dat misschien gewoon dat jullie een beetje uit elkaar zijn gegroeid. Het is natuurlijk niet eerlijk tegenover jou dat zij wel je nummer 1 moet zijn maar jij niet de hare. Ik zou het dus gewoon aangeven aan haar of dus aftand nemen, misschien vinden jullie elkaar wel weer terug na een tijdje en anders moet je het denk ik accepteren dat jullie allebei vrienden hebben/hebben gevonden waar jullie allebei beter mee klikken.

Reputatie 7
Badge +17

Dat een vriendschap veranderd is heel normaal. Misschien groeien jullie wel gewoon wat uit elkaar. Dat is echt niks om je schuldig over te voelen. Als jij de vriendschap wilt beëindigen moet je dat doen maar ik zou er wel eerst met haar over praten. Dat is wel zo netjes.

Reageer