Vraag

Moet ik stoppen of niet?

  • 15 April 2022
  • 5 reacties
  • 72 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1

Ik vind mijn leven best saai

Maar, wat moet ik dan nu.

Stoppen met mezelf pijn doen of niet?

Ik haat me leven 

Wat moet ik nu

 


5 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Hoi! Wat vervelend dat je je zo voelt! Jezelf pijn doen is echter geen goed idee. Ik zou aanraden om het met iemand die je vertrouwd over te hebben. Denk aan een van je ouders, een goede vriend/vriendin of je mentor. Vanuit daar kun je denk ik wat meer.

Succes,

HIOTW!
 

Reputatie 5
Badge +1

Hoi! Wat vervelend dat je je zo voelt! Jezelf pijn doen is echter geen goed idee. Ik zou aanraden om het met iemand die je vertrouwd over te hebben. Denk aan een van je ouders, een goede vriend/vriendin of je mentor. Vanuit daar kun je denk ik wat meer.

Succes,

HIOTW!
 

Ouders helpen mij niet echt veel...

Reputatie 7
Badge +9

Heyhey, 

Jezelf pijn doen is geen goed idee, 

Dit topic bevat veel alternatieven ervoor :)

Ik raad je aan om letterlijk alles te proberen. Als je opeens zin heb in iets gewoon proberen, maakt niet uit wat. Gewoon doen! Zolang jij jezelf niet beschadigt is het goed :)

Groetjes, Sano07

Reputatie 7
Badge +19

Heyy je moet niet jezelf pijn doen. Daarmee kan je een trauma oplopen en dat ga je heel lastig kunnen verwerken. Ik weet het (ik beschadig mezelf níet) want ik heb heel veel trauma's en ik heb er precies 0 verwerkt.

Wilhelmavemela.

Reputatie 2
Badge

Hoi @Een hulpeloze jongen 

Wat ontzettend rot dat je je zo voelt.. Maar heel goed dat je het uit spreekt, dat is onwijs dapper.
Voel je je altijd zo, of zijn het meer bepaalde momenten dat je dit gevoel hebt?

Jezelf pijn doen is geen oplossing, maar dit is heel makkelijk praten. Er is hierboven in de reacties een lijst gestuurd met wat je kunt doen ipv zelfbeschadiging. Dat is misschien een handige tool! Je zou zelf ook een lijst kunnen maken. Probeer te bedenken dat het beschadigen de problemen niet op lost, ook al voelt het misschien 'fijn' om fysieke pijn te voelen in plaats van de pijn van binnen.

Kun je er met iemand over praten? Het voelt vaak alsof er niemand is waar dit bij kan/mag. Mocht er niemand zijn, is het misschien een idee dat je een keer chat met iemand van de kindertelefoon?

Verder vind ik dit zelf altijd een mooie en bemoedigende gedachte:
Tot nu toe ben je door ál de dagen heen gekomen waar je je slecht voelde. De slechtste dagen die je tot nu toe hebt gehad, daar ben je door heen gegaan. Dat je er nog bent, is onwijs sterk. Daar kun je aan zien hoe ontzettend krachtig je bent. Deze kracht heb je niet voor niks. Je mag er zijn!

Een virtuele knuffel.

Met vriendelijke groet,

LP

Reageer