Skip to main content
Vraag

Moet ik mijn littekens verbergen?

• June 15, 2026
  • 3 reacties
  • 34 Bekeken

201anoniem
Forum|alt.badge.img+1

Hoi

Ik heb al best een tijd dat ik mezelf snij en bij gym moet ik in de zomer verplicht een korte broek aan en toen heeft mijn gym docent een paar krassen op mijn been gezien. Dat is toen bij de mentor gekomen en ja ouders gebeld enzo dat was niet heel leuk. Maar ja. Ik ben toen gestopt met op mijn been snijden. En dus waren mijn wondjes een soort littekens geworden. Toen werd het 31 graden en wou ik een korte broek aan om dat ik heel slecht tegen hitte kan. Ik vond het best eng omdat ik bang was dat mensen er naar gingen vragen. Ik heb alsnog de broek aangetrokken en het ging prima. Tot ik later die dag een mailtje kreeg of ik het met kleding zou willen bedekken.

Is het heel stom dat ik een korte broek en dat ik mijn littekens moet verbergen? Zo ja hebben mensen misschien tips om het met makeup te verbergen? 

Groetjes,

3 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi ​@201anoniem ,

Om eerlijk te zijn snap ik niet waarom je het met kleding zou moeten bedekken, is daar een reden voor? Als mensen er naar vragen/ er naar kijken hoef je er niet op te antwoorden, dat is van jou en maakt je niet minder als persoon. Sterker nog ik vind het zelfs knap dat je het alsnog hebt gedaan, ondanks dat je bang was♥️ om het te kunnen verbergen kun je als het littekens zijn eerst insmeren met zalf/ creme daar blijft je huid soepel van en als dat niet voldoende dekt kun je er licht concealer op doen, maar kijk uit als je een gevoelige/ snel geiriteerde huid hebt. Ik hoop dat je hier iets aan hebt ♥️

Liefs

Yusa
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • June 16, 2026

Hi,

Je mag gewoon een korte broek dragen als jij dat wil. Met de hitte die gaat komen kan dat ook niet anders🥵 Ik weet niet of je het perse wil verbergen of dat je denkt dat het moet, volgens mij niet van wat ik gelezen heb toch? Je hoeft het niet te verbergen hoor. Ik vind het heel knap als je het gewoon zo laat zien🙂

Liefs🤗

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • June 16, 2026

hi ​@201anoniem ,

ik sluit me aan bij wat de anderen hebben gezegd.💗 maar ik snap dat het wel lastig kan zijn ik wil vooral mee geven dat je echt mooi bent zoals je bent. en een tip wat mij heel erg hielp was bio olie van de kruitvat. je littekens gaan niet weg maar het verminderd wel heel erg ik hoop dat je er iets aan hebt.💗

veel liefs vie