Moet ik hun helpen, en zoja, hoe?

  • 23 October 2022
  • 1 reactie
  • 53 Bekeken

Badge

(TW bespreken van eetstoornis, angststoornis en zelfbeschadiging)

Hallo, ik heb advies nodig. Er is iemand die misschien hulp nodig heeft, maar ik weet niet of ik iets moet doen omdat ik geen contact met hun heb. Om het makkelijk te maken noem ik hun even S.

Ik en S zaten samen op de basisschool. We zitten nu allebei in de derde, maar op andere scholen. We waren ooit een soort van vrienden, maar na het afscheid zijn we elkaar een soort van gaan haten. Ik volg S op Instagram en Pinterest. Op hun Pinterest bewaart die dingen waardoor ik niet weet of et goedgast met hun. Er is een bord met kunst, maar een groot deel is eetstoornis, angststoornis en depressie gerelateerd. Ook heeft die laatst een bord toegevoegd met tattoos waarvan de helft het NEDA teken (National Eating Disorder Association) en semi-cotton teken ( ; is het teken van (mislukte) zelfmoord) is en de andere helft vlinders (kan staan voor zelfbeschadiging). Ik weet niet zeker of ik hun misschien moet DM-en of dat ik me er niet mee moet bemoeien. We hebben geen contact en we zijn ook geen vrienden, maar ik wil niet dat iemand daar alleen doorheen moet gaan. Aan de andere kant wil ik ook niet bemoeierig over komen.

Wat moet ik doen?


1 reactie

Reputatie 4
Badge +3

Hi

Misschien kan je met  113 chatten en dan om advies vragen, ze kunnen ook advies geven over wat je kunt doen als er iemand is waar je je zorgen om maakt, het is niet alleen voor als je zelf suïcidale gedachten hebt of denkt aan zelfmoord, maar ook voor iemand anders die je kent. 

:)

EEM37

Reageer