moeite met vrienden maken en niet veel/vaak kunnen praten met vrienden

  • 4 April 2020
  • 3 reacties
  • 112 Bekeken

Badge

Hey Ik ben Ruben, ik ben 13 jaar en heb autisme en ik zit op het vwo

Ik heb niet zo veel vrienden op school (eigenlijk geen...) ik heb eigenlijk maar 1 vriend die ik soms zie en regelmatig mee whatsapp. ik voel me vaak eenzaam want ik wil heel graag contacten waarin ik mijn interesses en gevoelens kan vertellen, want de enige waarbij ik dat eigenlijk kan doen is mijn moeder.

ik voel vaak dat ik geen aansluiting heb bij andere jongeren omdat ik andere interesses heb zoals de ruimte, dieren, paardrijden, piano spelen.  Wetenschap vind ik ook erg interessant. Ik vind het ook erg leuk om The big bang theory te kijken op netflix, maar iedereen uit mijn klas vindt dat maar gek  

 

 

 

 

 


3 reacties

Hey,

Ik herken mezelf precies in wat jij vertelt. Ik heb ook dat ik weinig interesses deel die hetzelfde zijn als de meeste andere jongeren. Als ik jouw interesses zie, dan denk ik dat we zo vrienden kunnen worden! Maar helaas jammer dat je via dit forum geen persoonlijke gegevens mag delen met anderen 😛

Ik ken je niet, dus ik vind het lastig om goede tips te geven waar je wat aan zal hebben, maar ik zal mijn best doen. 

Misschien heb je niet dezelfde interesses als de meeste andere jongeren, maar als jij en iemand anders maar één interesse hebben die jullie allebei delen, dan is dat toch al goed? En misschien is het juist interessant om met iemand te praten/bevriend te raken die heel erg verschillend is tegenover jou. 

Misschien is het een idee om online vrienden te maken. Ikzelf heb via Discord een aantal vrienden gemaakt. Voor als je Discord niet kent, Discord is een app waar heel veel gezellige communities zijn.  Je kan daar met jongeren praten over van alles en nog wat. Verder heb ik ooit gehoord van Jong&Out, maar ik heb dat nooit gebruikt. Je kan het eens een keer proberen. 

Verder zijn er op verschillende plekken in Nederland 'maatjesprojecten'. 1x per week komt er dan een maatje bij je langs om gezellige dingen te doen die jij leuk vindt. Zo'n maatje hoeft niet per sé een oud iemand te zijn, er zijn veel mensen van rond de 18. Ik heb zelf ook een maatje gehad. Hij was 21 en het heeft me heel erg geholpen tegen mijn eenzaamheid. Ik heb dit geregeld via een organisatie van mijn eigen gemeente. Een bekende organisatie die in het hele land zit en die een maatje voor je kan regelen is Humanitas. Dat kan je gewoon op google vinden. 

Hopelijk heb je wat aan mijn tips.

Groeten, TheColorGreen

 

hey,

Ik snap precies waar je het over hebt, ik heb ook autisme en voel me ook al heel lang best eenzaam. Ik heb op speciaal onderwijs gezeten en ik kon daar echt nooit opschieten met klasgenoten, omdat ik gewoon echt niet dezelfde interesses had als hun, dus ik heb echt al heel lang geen vrienden.

Ik gebruik dus ook al discord nu 3 jaar ofzo en heb daar wel heel veel vrienden gemaakt, zowat een hele lijst vol daarop :joy:  dus ik zou dat wel aanraden. Voor de rest is mijn moeder ook wel zo'n beetje de enige geweest waar ik echt mee kon praten. 

Ik hoop in ieder geval dat je misschien iemand op het internet vindt waarmee je kan praten met deze tips en ik wens je veel geluk! 

groet, Knight17

Hey,

ik denk dat je interesses helemaal niet zo raar zijn. Ik vind de Big Bang theorie ook leuk en ik ken ook mensen die het leuk vinden. En je andere hobby’s zoals paardrijden en piano vinden ook heel veel andere mensen leuk. Misschien heb je een beetje pech dat die mensen niet in je omgeving zijn maar je hoeft je echt niet raar te voelen als je dat leuk vindt. Voor derest zou ik mensen proberen te zoeken die je waarderen zoals je bent. En ookal duurt dat lang en vind je niet veel mensen als je mensen hebt die echt om je geven. Hoef je niet heel veel te hebben. Maar de echte.probeer je voor derest niet te veel aan te trekken van wat andere mensen over of tegen je zeggen want jij doet niks verkeerd. Jij hebt hobby’s net als hun en als die niet hetzelfde zijn betekent niet dat jij raar bent

xoxo

Reageer