Skip to main content

Moeite met sociaal contact, tips?

• April 15, 2026
  • 3 reacties
  • 40 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+15

Hi iedereen. Ik zit dus een beetje met iets 🙃
Kijk een jaar geleden had ik nog geen enkele vriend(in) En ik had al wel een paar jaar het gevoel dat ik gewoon iets "miste" maar ik had geen idee wat. En toen kwam L en ik wist wat er ontbrak. Sociaal contact.

Aangezien ik dat jaren nog nooit had gehad wist ik niet hoe alles moet. L zag ik alleen als die toevallig uit school kwam, buiten was of voor het raam stond. Ik liep namelijk alleen onhandig heen en weer te ijsberen, ik durfde nooit aan te bellen om te vragen of L kon. Nu doe ik dat wel en daar ben ik blij mee want daardoor kan ik veel vaker buiten (of binnen) zijn met L.

Gister kwam er iemand naar mij toe, E genaamd🙃 En die was vrij en had niemand om letterlijk ook maar wat mee te doen. Dus E vroeg mij of ik met hem/haar wilde "spelen". Ff geen beter woord ervoor lol😅

En dus gingen we buiten rondhangen en kletsen en ik vind sociaal contact gwn heel fijn als ik erop let. Geen idee hoe we erbij kwamen maar er was ook een gegeven moment dat ik zei: "Ik heb eig maar 1 vriend(in)" en daarop antwoordde E: "Nu heb je er 2." Nou daar word ik wel heel blij van, maar ik vraag me nu af of ik bij 1 ontmoeting moet denken dat we echt vrienden worden😬

En als ik meer contact met E wil, wat moet ik dan doen? Gewoon aanbellen ? Telefoonnummer vragen? Ik weet het niet, vind dit soort dingen beetje moeilijk 🙉

Liefs❤️

3 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • April 15, 2026

Hey lieve ​@Yusa ,

Wat fijn!! Ik zou zijn/haar tel nummer vragen, dan kun je een beetje appen en ook vragen om af te spreken. Is denk ik iets minder spannend dan gewoon aanbellen 🙂

Hmm en snap je gevoel wel, maar klinkt al goed in ieder geval ❤

Liefs, veel suc6 :)

Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • April 15, 2026

kan me alleen maar aansluiten bij Cantaloupe, maar als je niks onderneemt gebeurt er waarschijnlijk ook niks en die ander durft misschien ook niks te ondernemen en als je het niet probeert dan kom je er ook nooit achter. er komen nog wel meer uitdagingen en teleurstellingen in ons bestaan.

Robinonpawz
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • April 15, 2026

Ik wil zoiezo wel je vriend zijn