Vraag

moeite met hulp krijgen

  • 24 November 2020
  • 11 reacties
  • 189 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoii hoiiii…. alvast bedankt voor het lezen… ik wilde even weer wat kwijt… ik heb na dus lange tijd hulp geaccepteerd en heb nu 6 gesprekken gehad en wou dus stoppen…. maar ja dat mocht jammer genoeg nii…. dus heb ik nu een pauze…. geen idee of het ik goed heb gedaan…. want ik kan hulp gwn nii accepteren het is gwn lastig voor mij.… ik was ook best brutaal tegen over haar… heb me excuses via mail gedaan… maar nog steeds geen reactie… heb ik het goed gedaan? en als ik nu pauze heb…. hoe kan ik mezelf helpen… ik heb namelijk mezelf… 2 jaar proberen te helpen… met online enz…. maar wat kan ik nog doen? 
 

alvast bedankt!!!

groet,

sophie 


11 reacties

Hi Sophie,

Het kan best zijn dat je een gesprek face to face helemaal niet fijn vindt!
Dan kan je misschien vragen aan het persoon die je helpt om een gesprek te voeren via whatsapp of mail.

 

Hopelijk helpt dat!

Groetjes,

Mike

Is dat niet raar?

hey sophie 👋

 

Is dat niet raar?

nee das echt niet raar! 

ik doe dat altijd ook op die manier met me pber... ik app haar dan bvb eerst wat ik wil delen en dan appen we er over en later praten we er over zodat het makkelijker is... 

 

het kan zijn dat ik na school inhoudelijker reageer. moet nu namelijk naar de les 😊😉

 

groetjes blue

Ja maar…. ik wil gwn graag stoppen…. maar dat mag dus nii…. omdat ze zorgen om me maken…. moet ik rust gebruiken en dan weer verder gaan.:: 

Hey Sophie,

Therapie is lastig en zwaar en moeilijk. Het is ook iets wat je moet opbouwen, ik bedoel je bespreekt privé dingen en moeilijke dingen met iemand die je eigenlijk helemaal niet kent. Je moet eerst nog een band opbouwen.

Waarschijnlijk wil je nu stoppen omdat je nog niet echt een fijn gevoel erbij hebt, nog niet echt een klik met je hulpverlener. Ik kan me dat voorstellen, maar ik zou zeggen zet echt nog even door. Het is nu al zo dapper dat je begonnen bent met hulp, hou dat dan ook vast!

Als je na je pauze en een aantal gesprekken dat gevoel blijft houden, maak dat bespreekbaar. Ook zulke dingen zijn goed om te bespreken. En je kunt ook eens overleggen of er misschien andere vormen van hulp voor jou zijn of dat je op een andere hulpverlener overstapt, die misschien wel een betere band met je opbouwt.

Geef nu in ieder geval niet op, gun jezelf de tijd. Succes!

Groetjes,
Simply Me

hey @sophie28 

 

ik vroeg me af hoe het nu met je gaat? 

 

groetjes blue 

Hoi…. Thxx voor het vragen… gaat wel met jou?

Hey Sophie!

Ik ben net nieuw op het forum, vandaar dat ik destijds niet gereageerd heb. Hoe gaat het met je therapie? Heb je dat nog? En face to face of is het je gelukt om wat anders af te spreken?

Weet je ook waarom ze zich zorgen maken?

Kop op he!

Lizet

Hoi lizet,

Slecht voel me nog steeds…. Slecht en rot ofz… ik heb dat in de vakantie nii meer gehad… en ik denk deze 2 weken denk ik ook… nii omdat ik echt geen behoefte heb… we hebben online afgesproken… omdat dat wat beter gaat… Jaa omdat ik gwn gedachtes heb enz… en dat het nii altijd lekker gaat… en dat soort dingen!! 
 

Groet, 

Sophie

hey 

 

 

gaat wel met jou?

jou ook bedank voor het vragen. ik ben lekker met me zelf aan het "worstelen" om het zo maar te zeggen. 

 

ik vroeg me af of ik of andere van het forum nog wat voor je kunnen betekenen. heb je nog tips nodig...?

 

groetjes blue 

Hoi blue,

Ohhh dat is wel minder dat je worstelt met jezelf… maar maybe kom je jezelf een beetje tegen? Ik vind het gwn lastig…. het moeilijke is ook gwn ik krijg nu juist veel stress… vanwege lockdown… maar ook door veel opdrachten en gwn dus door school… dus toetsen enz…. en ik slaap ook gwn slecht… ik moet ook 9 Jan een werkstuk inleveren… en ik ben zo dom geweest om het over zelfmoord te doen… nou ik ben nog nii heel ver gekomen… omdat het lastig is…. en door al die stress…. Lijk ik minder blij enz… en het enige waar ik nu hoop is… dat me oude mentor me nii gaat appen morgen ofz… over een afspraak maken voor vrijdag… want daar heb ik geen behoefte aan en als volgende week.. ga ik ook dan nii doen… want dan heb ik toetsweek… en ik weet dat hierdoor ik… juist me problemen wegstop… maar ik heb het gevoel dat ik niks bij haar kwijt kan… en dat ze echt van die domme opdrachten heeft… waar ik eigenlijk niks aan heb…. omdat ik bang ben dat ik fouten maak…. en dat ik faal… hebben jullie miss tips hoe ik daarmee om kan gaan ofz?

Reageer