Skip to main content
Vraag

moeite met het houden van vrienden en vrienden maken

• March 2, 2026
  • 2 reacties
  • 63 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi allemaal, ik merk dat ik hier best vaak op te vinden ben omdat dit gewoon een fijne plek is om over dingen te praten.

ik heb all sinds het eerste middelbaar (zit nu in de 3e) moeite met het houden van vrienden en vrienden maken. Aan het begin van het jaar dacht ik dat het eindelijk goed ging. Ik had meerdere vriendengroepen en voelde me niet alleen. Het is nu een half jaar verder denk ik, en ik merk dat ik ondanks meerdere vriendengroepen te hebben. Nergens ECHT bij pas, ik heb een vriendengroep van meiden die een soort ‘cool’ zijn. ze doen allemaal dingen die slecht voor hun zijn maar ze zijn wel aardig. En ik heb een vriendengroep met vooral jongens die wat ‘nerdy’ zijn dit is niet stom bedoeld. Nu merk ik dat het meisje dat mij aan deze vriendengroepen heeft geholpen steeds meer afstand van mij neemt. Ze neemt mij niet mee in het gesprek en ik twijfel vaak aan onze vriendschap. Ook begin ik me steeds meer afgezonderd te voelen van beide vriendengroepen. Ik vraag me wel eens af of dat aan mij ligt. In de pauze zit ik met een ander groep meisjes waar ik het goed mee kan hebben. Helaas zitten zij niet bij mij in de klas en voel ik me steeds vaker weer alleen. Ik ben bang om weer zo alleen te eindigen als ik deed in de eerste. Heeft iemand tips om er beter bij te horen? En hebben jullie soms ook het gevoel alsof je bij alles er precies tussen inzit en dus er niet echt bij hoort?

2 reacties

kiki
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • March 2, 2026

Hoii ​@Hannah 

Ja ik herken wat je zegt <33 mn tip zou vooral zijn 1 of 2 mensen te zoeken waar je je bij thuis voelt; het hoeft niet persé een groepje te zijn natuurlijk !

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • March 2, 2026

Hoii! Hoe je dit zo vertelt klinkt het alsof je een super sociaal iemand bent die goed snapt hoe de wereld in elkaar zit en met veel mensen kennis. Ik hoop echt dat je door deze situatie niet onzeker wordt over je vaardigheden. Dat hoeft namelijk echt niet.

Soms heb je gewoon veel pech over de mensen die in je klas zitten en zijn het gewoon mensen die niet bij jou passen. 

Het is ontzettend goed dat je door blijft proberen en ik denk dat je dit vooral moet blijven doen. Het is fijn dat je iniedergeval in de pauze mensen hebt. Ik denk dat, ook al is het misschien makkelijker gezegd dan gedaan, het goed is om een keer goed in je klas te kijken of er echt niet mensen zijn die je aardig lijken maar je nog niet vaak gesproken hebt.

groetjess