Vraag

Moeite met douchen

  • 18 July 2023
  • 1 reactie
  • 87 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Hoi

Ik al langdurig moeite met douchen. Met de reden erachter dat ik C-PTSS heb. 4 jaar lang werd gepest, waaronder ook vaak met ongewenst seksueel gedrag. Ik werd beschuldigd van seksuele dingen en roddels, werd vaak nageroepen en gebruikt voor vieze grappen etc. Dat deel van het pesten heb ik nu ook het meest last van. Toen ik nog op die school zat begon het als een irritatie, elke keer als ik ging omkleden of douchen had ik vaak de gedachte waarin ik me voorstelde dat ze me konden zien douchen, waardoor ik altijd zo neutraal mogelijk probeerde te douchen, want stel je voor dat ze me konden zien, dan zou ik het niet kunnen maken om bijv geslachtsdelen te wassen, want dat zouden ze vast raar vinden. Ik ben pas van de school geslaagd en daardoor zijn heel veel trauma reacties erger geworden. Nu lukt het douchen en omkleden helemaal niet meer en ik ben steeds ongemakkelijker rondom het onderwerp seks en seksualiteit geworden. Ergens weet ik dat ze me niet kunnen zien, en dus ook geen kritiek kunnen hebben, maar toch ga ik me gedragen alsof het wel zo is en voel ik me bekeken, vernederd en bekritiseerd. Soms heb ik nergens last van tijdens het douchen, de andere keer zit ik te huilen en krijg ik een paniek aanval. Vaak voel ik het al wel aankomen wanneer het wel zo gaat zijn. De afgelopen keer was het zo erg dat ik dacht dat ik flauw ging vallen om hoe ik mezelf ermee uitputte. Ik voelde me niet echt meer. Ik durfde m’n shirt al niet eens uit te doen omdat het daar al begint. Ik wil niet met kleren aan douchen, want natte kleren zou ik niet uit kunnen leggen, want ik wil er bij mijn ouders niet over beginnen. Ik heb verder totaal geen manieren van rustig kunnen douchen behalve hopen dat ik eens geluk heb en geen last van die gedachtes heb. Maar ik blijf me voorstellen hoe mijn oud-klasgenoten zouden reageren op mij als ik aan het douchen ben, en ik wil dat niet, maar ik denk er alsnog over na. Heeft iemand alsjeblieft advies?


1 reactie

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, ik zou hier over praten, misschien kun je om te beginnen de kindertelefoon kunnen bellen, of eerst chatten. Staat op deze pagina bovenaan!  Want zoiets moet je echt verwerken weet ik ! En als je dat kwijt kunt en met wat hulp kunt verwerken, kom je van dit nare gevoel af.  Ik hoop dat het je helpt, je mag altijd over zoiets praten en er begeleiding bij krijgen !

Groetjes liefs Tartan X

Reageer