Skip to main content

Heyhey ik heb of had dus een vriendin maar die heeft mij dus letterlijk achtergelaten... ze was voor mij de belangrijkste persoon in mijn leven de enige die alles alles echt wist. Nu merk ik dus al best een tijdje dat het wss geen oprechte vriendschap was en daar heb ik het zoooo moeilijk mij en het kan er bij mij gwn echt niet in dat je een suïcidaal kind gewoon aan haar lot overlaat. Ze reageerde altijd kort of niet en stuurt zelf nooit iets. Als ik niks stuur hoor ik nooit iets van haar. En nu denk ik dat ze al die tijd bij mij is gebleven omdat ze zich verantwoordelijk over mij voelde.

Hey hey,

Het is heel naar wat er nu gebeurd maar dat komt wel goed. Bij dit soort gevallen is het meestal dat je niet te veel door moet denken, en ik weet dat dat echt zon basic onmogelijk advies is. Maar probeer de volgende keer te gaan naar de mensen waarvan je weet dat de vriendschap wel oprecht is, of gewoon de relatie: je moeder of vader bijvoorbeeld. Of je kan afleiding zoeken zodra je merkt dat je weer afdwaalt in gedachten. 

Over het suicidale, het spijt me heel erg dat je dit meemaakt en als je erover wilt praten of gewoon iemand wilt hebben, niet perse om erover te praten maar puur support, ben ik, het forum, en desnoods 113 altijd beschikbaar. Geef alsjeblieft niet op, want het lijkt misschien makkelijk maar het is 't m echt niet waard. Als er iets is of je wilt iets kwijt, wij zijn er voor je.

Liefs, Otis

Heyhey @Otis_Otio dankje voor je lieve reactie dus jij zou die persoon gewoon laten voor wat het is? 

Reageer