Skip to main content
Vraag

moeilijke vriendschap

• May 28, 2026
  • 0 reacties
  • 0 Bekeken

Pandamagic
Forum|alt.badge.img

Hoi allemaal,

Ik heb sinds kort een soort van “ruzie” met een vriendin waarmee ik heel close was. (Mijn vorige topic ging ook over haar en haar mh). ook mijn andere vriendin waarmee ik sinds de eerste goed bevriend mee ben, begint me opeens te haten. Vandaag zaten we naast elkaar in de pauze en we zaten op ons telefoon. Ik keek heel even naar haar en ik zag opeens mijn naam in haar notities. (Ik weet het je moet niet zomaar meelezen van iemands telefoon maar ik kon het niet laten). Er stond dat ze liever bij die andere vriendin zat omdat zei haar echt “accepteert” en dat ze mij eigenlijk helemaal niet meer zo aardig vind. (Ze was dat op dat moment aan het typen). Ik heb echt geen idee wat ze bedoelt wat ze met accepteert bedoelt, omdat ik haar nooit heb gejudged. Onze andere vriendin heeft ons meerdere keren achtergelaten dus kwam dit even heftig aan. Ze weet niet dat ik het heb gelezen maar ik weet gwn niet wat ik moet doen. Moet ik zeggen dat ik het heb gezien, moet ik zeggen dat ze gwn bij haar kan zitten en ik me wel red (wat ik een beetje vind klinken alsof ik haar niet nodig heb ofzo) of niks doen? Dit is zeker niet de eerste keer dat er drama is geweest, maar anders is het een te lang verhaal. (Ik heb al nagedacht en met m’n ouders besproken om van scholen te wisselen. Hun weten dat niet maar ik heb afspraken gemaakt met mijn mentor en een andere school. Want deze vriendschap is ook heel slecht voor mijn eigen mental health).

alvast bedankt 💗