Moeilijke situaties verleden


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,

Zoals ik al eerder had verteld gaat het niet zo goed met mij en heb ik heel wat dingen meegemaakt afgelopen jaar, waar ik graag advies over wil voor als iemand die dit leest of ik in de toekomst in die situatie komt.

Het zit dus zo, iemand vond mij leuk en ik diegene niet echt leuk leuk maar vond het wel leuk om te chatten met haar, ze vroeg om verkering waarop ik nee zei want ik wilde niks, vervolgens kreeg ik berichten binnen met dat niemand haar toch leuk vind en dat ze beter dood kon gaan en foto's waarop ze zichzelf sneed etc. Ik wist niet goed wat ik moest doen en heel mijn gedachte waren f*cked up, ik wilde haar het liefste blokkeren maar ik wist dat ze zichzelf pijn zou doen. Dit is zo'n 3 maanden door gegaan en ik had bijna met haar genomen om dit te voorkomen, het is nu wel weer voorbij en het gaat weer beter met haar maar met mij niet en dit heeft een soort litteken achtergelaten, ik vertrouw niemand meer en geloof niet echt meer in liefde(dit komt niet alleen hier door).

Heeft iemand advies voor als je in deze situatie zit en wat ik het beste kan doen om dit te vergeten. ik weet het allemaal niet meer sorry
en sorry voor spelfouten ik weet het echt niet meer.

-jahseh

12 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Hii,

Dat zulke berichten worden verstuurd van haar kan natuurlijk niet... Je zegt dat je het goed met dr kan vinden. Dan is het toch prima om vrienden te blijven en te praten? Ga aub geen relatie met dr aan omdat je het "zielig" voor dr vind, want dan maak je het alleen maar erger.

Verwijder die foto's direct en zeg tegen diegene dat ie ff normaal moet doen!

Joejoe
Hoi,

Ik vind het slecht dat die meid dat heeft gedaan. Ik snap ook niet zo goed waarom ze het heeft gedaan.

Ik ben het eens met @Kaasplank, ga alsjeblieft geen relatie met haar aan! Dat is niet goed voor jou, maar ook echt niet goed voor haar.

Ik snap ook de gedachte dat je haar wil blokkeren en eigenlijk denk ik, waarom niet? Dat is misschien rot voor haar, maar je moet ook aan jezelf denken. Als het niet goed gaat met jezelf, kun je de ander ook niet goed helpen.

Je zou haar een bericht kunnen sturen dat je er heel erg van geschrokken bent en dat het jou geen goed hebt gedaan. Je wilt wel graag contact met haar houden, maar als ze nog en keer zoiets doet, dan verbreek je het contact. Of je verbreekt meteen het contact en vertelt haar dat het te veel is geworden.

Je gelooft nu niet meer in de liefde. Waar komt dat nog meer door als ik vragen mag?

Je wilt het vergeten. Iets wat indruk op je heeft gemaakt, vergeet je niet zomaar. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen. Meestal helpt het om er met iemand over te praten. Dat hoeft niet die vriendin te zijn, dat kan iedereen zijn. Iemand op werk/school, vrienden, familie, buren, de Kindertelefoon, etc. Dat kan erg opluchten en ervoor zorgen dat je alles beter op een rijtje krijgt.

Gr. Pin
Hoi

Wat heftig dat je zulke berichten kreeg. Het is normaal dat je daarvan schrikt. Ik vind dat je goed gehandeld hebt door geen relatie met haar te beginnen. Als die relatie gebaseerd was op medelijden, was het voor jullie beiden vast niet fijn geëindigd.

Als je haar wilt helpen, kan je dat als vriend doen. Dat meisje moet begrijpen dat ze jouw gevoelens niet kan forceren. Jullie zouden op vriendschappelijke wijze met elkaar om kunnen gaan, zolang dat voor jou geen negatieve gevoelens meebrengt.

Zoals @Pin zei, kan praten helpen. Je zou eventueel de contactgegevens van de KinderTelefoon en 113 met haar kunnen delen. Daar kunnen jullie beiden terecht.

Groetjes
x
Hey,

Bedankt voor jullie hulpvolle reacties, ik ga proberen om op jullie allemaal een duidelijk antwoord te geven.


Hii,

Dat zulke berichten worden verstuurd van haar kan natuurlijk niet... Je zegt dat je het goed met dr kan vinden. Dan is het toch prima om vrienden te blijven en te praten? Ga aub geen relatie met dr aan omdat je het "zielig" voor dr vind, want dan maak je het alleen maar erger.

Verwijder die foto's direct en zeg tegen diegene dat ie ff normaal moet doen!

Joejoe


Ik kan het zeker goed met haar vinden en weet dus ook dat ze bijvoorbeeld niet liegt of dat ze het voor aandacht doet, vrienden blijven wil ik wel maar ik merk dat ze tot nu toe alleen maar slechte invloed op mij heeft gebracht.
Ik wilde niet een relatie met haar aangaan omdat ik het zielig vond maar omdat ze anders misschien zelfmoord zou plegen (heeft meerdere mislukte serieuze pogingen) en als dat zou gebeuren zou ik een enorm schuldgevoel krijgen(ookal weet ik dat het niet per sé mijn schuld is) wat niet goed voor mij is omdat het met mij ook niet echt goed gaat.

Foto's heb ik gelijk verwijdert..


Hoi,

Ik vind het slecht dat die meid dat heeft gedaan. Ik snap ook niet zo goed waarom ze het heeft gedaan.

Ik ben het eens met @Kaasplank, ga alsjeblieft geen relatie met haar aan! Dat is niet goed voor jou, maar ook echt niet goed voor haar.

Ik snap ook de gedachte dat je haar wil blokkeren en eigenlijk denk ik, waarom niet? Dat is misschien rot voor haar, maar je moet ook aan jezelf denken. Als het niet goed gaat met jezelf, kun je de ander ook niet goed helpen.

Je zou haar een bericht kunnen sturen dat je er heel erg van geschrokken bent en dat het jou geen goed hebt gedaan. Je wilt wel graag contact met haar houden, maar als ze nog en keer zoiets doet, dan verbreek je het contact. Of je verbreekt meteen het contact en vertelt haar dat het te veel is geworden.

Je gelooft nu niet meer in de liefde. Waar komt dat nog meer door als ik vragen mag?

Je wilt het vergeten. Iets wat indruk op je heeft gemaakt, vergeet je niet zomaar. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen. Meestal helpt het om er met iemand over te praten. Dat hoeft niet die vriendin te zijn, dat kan iedereen zijn. Iemand op werk/school, vrienden, familie, buren, de Kindertelefoon, etc. Dat kan erg opluchten en ervoor zorgen dat je alles beter op een rijtje krijgt.

Gr. Pin


Hey,

Zoals je misschien hebt gelezen geef ik niet veel om mensen... maar met haar heb ik veel meegemaakt, zij vertelde mij bijvoorbeeld wanneer ik me niet goed voelde dat ik moest volhouden en andersom.. uiteindelijk gebeurde dus wat ik in dit forum heb geschreven. Dus wil ik haar niet kwijtraken, ze heeft meerdere keren geprobeerd zelfmoord te plegen dus ik blokkeer haar niet omdat ik niet wil dat ze haarzelf pijn doet.

Het is moeilijk uit te leggen maar kon niet contact met haar verbreken net toen ze een nieuwe piek van depressie had gehaald, het voelde dat, ondanks dat ze mij niet goed maakte, ze mij nodig had. Het gaat nu wel beter met haar maar heb heel weinig contact.

Ik vertel je nog wel een keer waarom ik niet in liefde geloof.


Ik wil het wel vertellen tegen iemand maar uit ervaring helpt het niet echt bij mij en ik vertrouw niet echt meer iemand, helaas.

Hoi

Wat heftig dat je zulke berichten kreeg. Het is normaal dat je daarvan schrikt. Ik vind dat je goed gehandeld hebt door geen relatie met haar te beginnen. Als die relatie gebaseerd was op medelijden, was het voor jullie beiden vast niet fijn geëindigd.

Als je haar wilt helpen, kan je dat als vriend doen. Dat meisje moet begrijpen dat ze jouw gevoelens niet kan forceren. Jullie zouden op vriendschappelijke wijze met elkaar om kunnen gaan, zolang dat voor jou geen negatieve gevoelens meebrengt.

Zoals @Pin zei, kan praten helpen. Je zou eventueel de contactgegevens van de KinderTelefoon en 113 met haar kunnen delen. Daar kunnen jullie beiden terecht.

Groetjes
x


Hey,

Nu gaat het al wel beter met haar alleen bij mij heeft wel een soort litteken achtergelaten,waarom, ze weet dat ik het ook al zwaar heb en ze weet dat ze altijd bij mij terecht kan maar het was meer uitgelopen tot chantage, zoals ik bij pin al zei hebben wij samen veel meegemaakt dus heeft zij wel een bepaalde waarde bij mij.




Sorry dat ik het ding dat we samen heel wat hebben meegemaakt niet had gezegd en te weinig context gaf, fijne dag verder. ik hoop dat dit duidelijk was
Hoi,

Dus ondanks wat ze heeft gedaan, wil je toch vrienden blijven. Dat kan natuurlijk. Echter denk ik wel dat er een grens bij moet komen, eentje die jij trekt. Sommige dingen hebben jou echt geschaad, dus je moet goed naar jezelf gaan luisteren. Denk daar alsjeblieft over na.

Denk je dat je nog steeds wel bijvoorbeeld met de Kindertelefoon zou kunnen praten over wat er is gebeurd? Want je vertrouwt ons ook soort van, of niet?

Waarom heb je geen vertrouwen meer in mensen?

Jij ook een fijne dag,
Gr. Pin
Jullie kunnen vrienden blijven, zolang dat een gezonde vriendschap is. Jij mag er geen negatieve invloed van ondervinden. Ik begrijp dat je er voor haar wilt zijn, zeker als ze het zo moeilijk had, maar verlies jezelf niet uit het oog.


Denk je dat je nog steeds wel bijvoorbeeld met de Kindertelefoon zou kunnen praten over wat er is gebeurd? Want je vertrouwt ons ook soort van, of niet?

Gr. Pin


Ik vertrouw jullie niet wel of niet, ik ben hier anoniem dus jullie kunnen al mijn informatie/verhalen niet tegen mij misbruiken, ik vind het ook fijner om tegen jullie te praten ipv mensen van de kindertelefoon omdat jullie rond dezelfde leeftijd als mij zijn en mij dus beter begrijpen.
We zouden dingen die we van je weten nooit tegen jou gebruiken. Ik denk dat ik in de naam van iedereen die jou wil helpen spreek.

Fijn dat je je begrepen voelt door leeftijdsgenoten. Bij de KinderTelefoon misbruiken ze je informatie ook niet. Er is ook een jongerenchat, waar je met leeftijdsgenoten kan chatten.
Je hebt inderdaad, zoals @100Divergent11 al zei, een jongerenchat van de Kindertelefoon. Zij zijn ook rond jouw leeftijd.

Ik vind het naar om te horen dat je zo wantrouwend bent richting anderen. Wil je vertellen hoe dat is gekomen? (Hoeft natuurlijk niet.)
Wil je vertellen hoe dat is gekomen? (Hoeft natuurlijk niet.)
Jahoor, alleen niet hier, is er ook een privé chat hier?
Nee, geen privé chat. Maar zoals je al zei, je bent hier anoniem, dus je kan het ook hier neerzetten.

Ik snap het als je daardoor afhaakt en dat is natuurlijk niet erg. Internet blijft internet.
-verwijdert-

Reageer