Moeilijke gedachten

  • 2 August 2019
  • 3 reacties
  • 83 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi iedereen!

Heeft ook iemand het gevoel dat je iemand mist om al je moeilijke gedachten mee te kunnen delen? Ik word onderhand echt moe van me eigen dat ik eigenlijk niemand heb die mij begrijpt en die tijd voor me neemt. Ik had laatst zelf ook contact opgenomen met de Kindertelefoon en diegene die ik aan de chat had die wist het zelf ook even niet meer en daarna werd de chat gewoon afgesloten. Ik vond dat wel eigenlijk jammer want ik probeerde echt me best te doen om alles zo duidelijk mogelijk uit te leggen. Maar die gene had gezegd dat ze zich eigen niet zo goed voelde over dat gesprek? Ik snapte daar eigenlijk helemaal niks van maar ik wilde gewoon graag even praten met iemand over wat er allemaal afspeelt in mij eigen, waarschijnlijk die gene niet. Maar ja jammer dan zeg ik dan eigenlijk, ik was daarna nog meer verward als ik eerlijk moet zeggen. Is er dan echt niemand die mij ook gewoon even de tijd geeft om het uit te leggen? Of word ik meteen onderbroken? Echt spijtig deze ervaring, denk er al heel de dag aan.

Groetjes,

Britt

3 reacties

hey
wat goed dat je naar het forum bent gekomen!

ik miste vroeger inderdaad echt iemand om mee te praten. tot dat ik hier een toppic maakte waar ik in het begin ging praten over dat ik wouw praten.

door het forum heb ik iemand in vertrouwen genomen van mijn school.

soms tref je een persoon die het onderwerp lastig vind. en als de chat woord af gesloten probeer het op nieuw! Er zijn echt mensen die naar je luisteren. ik wil ook luisteren...!

probeer het nog een keer en je mag altijd een toppic maken en het daar in vertellen. en dan heb je waarschijnlijk ook meerdere personen die naar je luisteren!

groetjes
blue
Hey Britt

Je mist iemand die grondig naar je luistert. Onlangs stapte je naar de chat van de KinderTelefoon, maar daar voelde je je onbegrepen.

Wat jammer dat je de chat niet als prettig ervaren hebt. Het kan gebeuren dat je terechtkomt bij een persoon die je van nature minder ligt, maar ondanks dat, is het uiteraard niet fijn om teleurgesteld te worden.

Zoals Blue zei, ben je meer dan welkom op het forum. Open gerust een topic, en schrijf daar in neer wat je graag zou delen. De daad van het neerschrijven kan heel bevrijdend zijn, en wie weet kunnen de reacties van de medeforumleden je opbeuren.

Je zou de KinderTelefoon een tweede kans kunnen geven. Misschien ligt bellen je meer dan chatten? Voor hetzelfde geld kom je bij een vrijwilliger terecht waar je je heel goed bij voelt, en kan je daar een erg fijn gesprek mee voeren. De crisislijn is er ook voor jou.

In je nabije omgeving zou je bij de huisarts of een leerlingenbegeleider terecht kunnen. Deze mensen zijn opgeleid om te luisteren, en wie weet ontmoet je zo iemand waar je alles bij kwijt kan. Een praatgroep, waar je in een vertrouwde kring je zorgen kan delen, zou je ook kunnen overwegen.

Groetjes
Kenshin
He dankjewel dat jullie hebben geageerd!

Ik kan het misschien een tweede kans geven ja omdat je toch altijd iemand anders krijgt aan de lijn of in de chat. Vind bellen en chatten even fijn, bellen is persoonlijker maar ik kan niet zomaar bellen naar de Kindertelefoon want dan moet ik eerst een rustig plekje opzoeken, wat soms erg lastig is. Ik ga misschien wel even mijn gedachten opschrijven en dan plaats ik een forum. Dankjewel!

Groetjes,

Britt

Reageer