moeilijk met gevoelens uiten

  • 25 February 2022
  • 2 reacties
  • 27 Bekeken

Badge

Haii,

 

Ik weet eigg niet of ik echt naar reactie op zoek ben maar als iemand nog tips heeft die ik niet geprobeerd heb zou je het misschien kunnen delen of als je iets wil zeggen ofzo :)

Ik struggle dus weleens met mentale problemen en ben laatst hulp gaan zoeken. Ik heb al een aantal gesprekken gehad maar we zijn nog zoekende naar wat we precies gaan doen voor hulp.

Ik weet van mezelf dat ik echt hulp nodig heb daarom had ik het ook eindelijk verteld aan mijn moeder. Als ik een breakdown heb dan kan ik zo alles vertellen en met goede uitleg komen (meestal), alleen als ik niet in een breakdown zit kan ik dit echt niet. Ik vergeet dan alles, hoe ik me voel en waarom ik me voel, alles…

Ik krijg dan het idee dat ik mijn verhaal niet goed kan doen en niet alles vertel. Ook kom ik niet even overtuigend over natuurlijk als ik eigenlijk mezelf niet geloof, ookal weet ik wel van mezelf dat het best ernstig is.

Ook als ik opschrijf wat er mis is lukt het me niet om dit allemaal goed uit te leggen en denk ik als ik het gesprek heb van ach dit is toch niet zo belangrijk enzo, dus ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet eigenlijk.


2 reacties

Hey,

Ik heb geen tips, maar ik kan je wel heel veel sterkte wensen!

Nog even een quote, want ja waarom niet:

"Een moeilijke tijd creëert geen helden.

Het is moeilijke tijden dat we de held in onszelf ontdekken."

~Ikke13

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Lilay6

We lezen dat je in een lastige situatie zit. We kunnen ons ook voorstellen dat het niet altijd gemakkelijk is om je gevoelens uit te leggen. Weet dat je De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur kunt bellen (0800-0432) of met ons kan chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon

Reageer