Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18
Vraag

Moeheid

• 7 februari 2019
  • 6 reacties
  • 120 Bekeken

Badge +1
Heey,
ik ben sinds begin groep 8 ongeveer heel moe. Eerst dachten we dat het wel weer overging en dat het door de puberteit kwam, maar ik ben nu 13 (zit in de 2e) en heb het nog steeds. Ik ben al meerdere keren naar de huisarts gegaan en heb al 3 keer bloed laten prikken. Ik was gisteren maar de huisarts gegaan en daar heb ik dus voor de 3e keer bloed laten prikken (nu testen ze weer op andere dingen zoals gluten, lactose enz.) ik krijg pas over de 2 weken de uitslag, maar ik kan niet meer. Ik ben ook naar een mesoloog geweest maar daar kwam alleen uit dat mijn dunne darm te weinig voedingstoffen uit mn eten haalt, en daar heeft ze me medicijnen voor meegegeven, maar ik heb ze nu al bijna 2,5 maanden en ze helpen niet. Maar ik ben zo futloos enzo en het gaat ook ten koste van mijn schoolwerk en gedrag tegenover anderen soms. Alles maakt het erger door het idee/gevoel dat niemand me begrijpt, ik heb natuurlijk mijn ouders, maar daar blijft het bij. Ik heb mijn beste vriendinnen alles verteld, ook dat ik soms het gevoel heb dat ze niet begrijpen hoe ik me voel, en dan zeggen ze van jawel, het is toch ook aangetoond, maar vervolgens zeg ik dan een keer “ik ben zo moe” en dan zeggen ze van “ja, zijn we allemaal”. Zo, dat was mijn hele levensverhaal, ik hoop dat jullie me kunnen helpen ❤️

6 reacties

Reputatie 1
Badge +4
Hallo,
Wat naar voor je.
Het lijkt me verstandig als je verlof aanvraagt voor school.
In medische gevallen geven ze dat vaak.
Op die manier kan je gerust weer bijkomen een een beetje opladen.
En vergeet dit niet, je staat er niet alleen voor.
En als je je echt rot voelt om het feit dat je denkt dat je er helemaal alleen voor staat, raad ik aan om een psycholoog te contacteren.
Die kunnen je verder helpen met je innerlijke problemen.
Veel geluk.
JeremyPrive.
Badge +1
Dankjewel!!
Reputatie 1
Badge +3
Hey,
wat vervelend voor je.
ik moet zeggen dat ik dit wel herken. Ik heb precies het zelfde.
ook bij mij leid school hieronder en ook ik heb al een paar keer bloed laten prikken, zonder resultaat.

kan het zijn dat je teveel aan je hoofd hebt?
ik heb bedacht dat dit bij mij wel eens het probleem kan zijn.
als je te veel aan je hoofd hebt, en hier constant over na denkt, (over problemen of depressie ect.) zijn je hersenen constant hier mee bezig. Dit leid tot afleiding in de les, futloosheid en moeheid. Ook kunnen hier hoofdpijn van krijgen.

kan het misschien zijn dat dit jouw probleem is?
Ik hoop dat het snel beter met je gaat.
xx A💖
Badge +1
Heyy echt heel erg bedankt allemaal ❤️. Ik heb de uitslag laatst gekregen en er kwam niets uit. 😔
Mijn kinderarts zei dat het verstandig was om met een psycholoog te praten en omdat ik dan kan leren omgaan met mijn moeheid. Ook ben ik dot weekend begonnen met gluten- en lactosevrij te eten. Ik doe dit 2 weken en zou dan verschil moeten merken als ik hier een intolerantie voor heb. Nogmaals heel erg bedankt voor de reacties ❤️
Reputatie 1
Badge +3
Hey
Wat vervelend dat er niets is gekomen uit de uitslag. Nu ben je nog niets duidelijker dus.
Ik hoop wel dat het snel beter met he gaat.

Hou je me op de hoogte?
Xx A💟
Badge +1
Ja doe ik!💕

Reageer