Skip to main content
Vraag

moederdag

• May 5, 2026
  • 6 reacties
  • 107 Bekeken

vie
Forum|alt.badge.img+4

hi, ik zit ergens mee en ik vind het misschien een beetje stom om het aan jullie te moeten vragen, maar aan mijn vader kan ik het niet vragen want hij heeft het er nog erg moeilijk mee. 10 mei is moederdag, ik vind het heel erg lastig mijn moeder is vorig jaar december overleden en het is pas geleden. ik vind het erg lastig om het daar over te hebben en nu komt moederdag er ook aan. het is gewoon heel erg lastig want (bijna iedereen) is met zijn of haar moeder met moederdag. het is gewoon erg lastig want ik kan niks doen met mijn moeder. maar ik vroeg me af want mijn moeder was --datum verwijderd ivm anonimiteit-- maar omdat ze toen net overleden was en we met de begrafenis zaten hebben we die niet gevierd, ik denk dat ik dat ook niet zou kunnen om eerlijk te zijn. maar moeder dag komt nu en ik wil eigenlijk wel heel graag een cadeautje halen maar ik weet eigenlijk niet wat ik zou moeten halen want ik kan het niet aan haar geven.
hebben jullie misschien een tip voor of het wel of niet handig is om een cadeautje te halen?  en zo wel wat voor een cadeautje en hoe kan ik me minder verdrietig voelen op moederdag? 
erg bedankt voor het lezen.
veel liefs vie

6 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • May 5, 2026

Lieve ​@vie ,

Jeetje wat vreselijk allemaal, het raakt me wel..😓 Merk dat ik het eig best lastig vind om goed te reageren, maar misschien kun je iets kopen waar ze van hield (bijv. bepaalde douchegel) en een soort mand kopen, en dat je het dan denkbeeldig aan haar geeft door het in die mand te leggen. Dus dat ze ‘vanaf boven’ zeg maar daar in kan kijken 🫂 Maar kan me ook voorstellen dat dat misschien te confronterend is, weet dat er geen juiste manier is en het erom gaat wat voor jou oke voelt.. ook als dat nu even niks is ♥

Misschien kan je die dag met een vriend(in) afspreken en bijv een stukje wandelen om wat steun/afleiding te hebben? Of dat je met je vader even iets gaat doen?

Liefs en dikke knuffel, ik zal aan je denken en leef mee 🫂

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • May 5, 2026

Hey lieve ​@vie  ik las dit met tranen in mn ogen 😘 en ik vind het super lief dat je iets wilt doen. Misschien kun je een mooi bloemstukje met kleuren waar ze van hield kopen en dan met een klein Lantaarntje erbij waar een lichtje in kan branden.  Ik noem maar iets hoor! 😊 Of iets wat jij en je moeder samen mooi vonden, met een kaart erbij waar je een lieve tekst op zet. En dit zet je dan neer op een plek die past bij haar en jullie herinneringen. Zo is het een cadeautje voor haar en jou (en je pap natuurlijk ook). Iets wat jullie verbinding geeft. En het is heel lief en zeker goed denk ik, om een cadeautje te kopen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt en een dikke knuffel voor jou  🫂😘♥️

Liefs, Tover xxxxx

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi lieve ​@vie,

Wat vreselijk zeg😣♥️ ik sluit me helemaal aan bij wat ​@Cantaloupe zegt! Misschien kan het voor jezelf fijn zijn om er een brief bij te schrijven of bijvoorbeeld samen met je vader. Doe vooral wat fijn en goed voelt. ♥️Ik vind het echt rot voor je 😥

Dikke knuffel en ook ik denk aan je! 🫂🫂

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • May 5, 2026

Hoi lieve ​@vie  

Ik vind het idee van ​@Cantaloupe  heel mooi en ik denk dat de anderen ( kan ik op dit moment nog niet lezen) ook met lieve en mooie ideeën komen. Ik wil eigenlijk alleen toe voegen, dat ik hoop dat onze reacties je een beetje tot steun zijn en dat we allemaal aan je denken en je heel veel sterkte en kracht wensen. Je bent een lieve fijne deelnemer hier die enorm gewaardeerd wordt, en ik weet zeker dat ik namens iedereen spreek. En weet je, wat je ook gaat doen qua cadeautje of aandenken, het is allemaal goed! Het komt uit jouw lieve hart en zo'n mooie oprechte liefde is meer dan goed ♥️ en kan nooit verkeerd zijn. Volg je hart en heel veel liefs. 

Groetjes Tartan ♥️🫂

Yusa
Forum|alt.badge.img+15
  • Vaste gast
  • May 6, 2026

Hi lieve ​@vie,

Wat verdrietig om te lezen allemaal😓 word hier zelf ook heel verdrietig van want ik snap het helemaal. Want veel mensen staan er niet bij stil dat moeder-, en vaderdag voor sommigen heel pijnlijk kan zijn, voor wie geen moeder of vader (meer) heeft. 

Je kan misschien een bos bloemen kopen (bijvoorbeeld haar favoriete) en bij haar graf leggen... met iets van een brief(je) of kaartje erbij... maar snap het ook als dat je niet lukt🖤 weet dat je hier altijd terecht kan en het is helemaal niet stom om het aan ons te vragen. En het is ook altijd oke om even te huilen, kan opluchten🫂

Heel veel liefs en knuffel 🫂 ♥︎♥︎  

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • May 6, 2026

Ahw lieverd ♥️🫂 ik ben op school en heb niet veel tijd maar ik hoop dat je super goede en lieve tips krijgt en ik denk dat je al sowieso het goed doet omdat je dit al vraagt. Ik ben bij jou en wij allemaal 💚🐇🥰♥️

Liefs van mij ♥️