moeder zwanger maar ik mag niks weten

  • 7 May 2023
  • 5 reacties
  • 174 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Mijn moeder die is dus al paar weken lang zwanger.. Ze is 36 en dit wordt haar 4e kind. Mijn broertje en zusje weten er van.

Maar ik hoor het dus niet te weten, omdat ik helemaal geen ander kind erbij wil en daar weten zij van, daarom mag ik het niet weten. Wij hebben helemaal geen geld voor een 4e kind. Ik haat dat kind nu al omdat het heel veel voor ons gaat verpesten. Ik ben er zelf achtergekomen. Ik ben nu depressief en ik kan niet meer in in mijn huis blijven.

We zijn nu met verbouwing dus ik slaap nu ook niet in mijn eigen kamer. Ik wil uit huis en ik kan mijn moeder hier niet voor vergeven. Mijn vader en moeder zal vanaf nu niks meer van mijn zijn en het enigste wat mij nu nog in leven houdt zijn mijn broertje, zusje, oma, opa neven, nichten, ooms en tantes.

Ik weet nu niet meer hoe ik met mijn leven verder moet. De mensen die weten van mijn moeders zwangersschap zijn Mijn broertje zusje mijn vader en ik maar dat weten ze niet. de emoties in dit huis zijn zo slecht geworden dat er nu alleen maar geschreeuwd naar mij wordt en als ik normaal antwoord op een nette toon dreigen ze mij te slaan. Mijn hond krijgt nu ook geen aandacht meer en dat maakt mij emotioneel niet meer stabiel.

Ik heb advies nodig wat ik moet gaan doen.


5 reacties

Reputatie 3
Badge

kan iemand niet antwoorden ik heb oprecht hulp nodig..

Reputatie 3
Badge

kan iemand niet antwoorden ik heb oprecht hulp nodig..

ik ben niet gelukkig

Reputatie 7
Badge +7

Hi @Schaapjesss

Dat jou moeder zwanger is kun je helaas niks aan doen. Als zij die baby wilt, dan is dat zo. Het is haar lichaam niet die van jou. Dat zul moeten accepteren. Omdat dat kind er waarschijnlijk toch komt kan je het beter maar het beste van kunne maken. Probeer misschien juist mee te gaan met spullen voor de baby of mee te helpen me de verbouwing. Zo laat je ook zien dat je het beste ervan wilt maken.

 

Dat er veel geschreeuwd wordt is niet fijn! Probeer niet zelf ook te schreeuwen en soms gewoon even weg te lopen van de situatie. Anders loopt het alleen maar verder uit de hand. Dat je vader en moeder niks meer zijn is wel heel erg gezegd. Waarschijnlijk willen ze het beste voor jou en je broertje en zusje. Boos zijn op je ouderd gebeurt iedereen weleens, maar dit soort uitspraken zijn echt te erg.

Als je je nog een keer zo slecht voelt kan je altijd een topic aanmaken, maar je moet niet verwachten dat er gelijk allemaal mensen reageren op jou topic. Als je toch echt hulp wil zou je kunnen bellen of appen met Kindertelefoon.nl. Ik las ook dat je liever niet meer wil leven, kun je ook altijd appen of bellen met 113. Dit is speciaal voor mensen die er niet meer willen zijn. Zo kun je toch je verhaal kwijt bij iemand❤️

Reputatie 7
Badge +17

Tja, dat kind gaat er komen. Dat moet je idd accepteren. Dat is verder niet iets waar je iets over te zeggen hebt. Zo over dat kind praten/denken moet je ook niet doen. Hij/zij heeft er ook niet voor gekozen geboren te worden. 

Ik zou toch met je familie blijven praten. Ik snap dat je je nu heel erg kut voelt maar door jezelf helemaal van ze af te sluiten maak je het alleen maar erger.

En nog een tip. Geef anderen niet de schuld van je depressieve gevoelens. Geloof me, daar los je niks mee op.

Je kan idd altijd de Kindertelefoon bellen (0800-0432) of met ze chatten.

 

Hey,

Wat als iemand jou haat, omdat er iets gebeurd waar jij niet voor kan kiezen? Dat wil je toch niet. Je zult het moeten accepteren. Dood willen omdat je moeder zwanger is, vind ik te ver gaan.

Hoe jij over je moeder praat vind ik niet oké. Mag je moeder niet van een ander kind houden? Geld maakt niet gelukkig.

Als je hond geen aandacht krijg kan jij de hond toch aandacht geven. Daar wordt je zelf misschien ook rustig van.

Dat er veel geschreeuwd word is niet fijn, maar als jij je in kan houden zullen je ouders dat misschien zien en minder gaan schreeuwen.

Dit is volledig mijn mening, dus sorry dat het niet zo aardig is.

Voordat ik te bot word…

Adios!

Reageer