Skip to main content

Van mijn vorige topics kreeg ik veel haat.. Maar jullie zitten niet in mijn situatie en staan niet in mijn voeten dus snap ik het wel.

LEES MIJN VORIGE TOPIC VOORDAT JE DIT LEEST

Wij hebben sowieso niet veel geld en leven in armoede, vandaar dat ik zei dat we geen genoeg geld hadden voor een 4e kind.

Mijn vader is nu inmiddels 55 en krijgt een vierde kind, dat is toch goor?

Ik respecteer het, maar het is gewoon VEELSTE erg dat ze het niet tegen me wil zeggen. Ik wil geen broertjes/zusjes erbij en de mensen die dit lezen moeten het maar accepteren. Maar ik zou het sowieso zelf beginnen en leren te respecteren als mijn moeder dit aan mij had vertelt. Geheimen houden voor je eigen kind oftewel je beste vriendin? Kan echt niet! Wat zou jij hiervan vinden? Niet leuk neem ik aan.

Daarnaast krijgen mijn broertje en zusje en hond niet veel aandacht. Ik hoorde dat jullie zeiden dat ik het moest doen. Hoe moet ik 3 mensen tegerlijkertijd aandacht geven? Ik zorg al voor mn broertje en zusje omdat mijn ouders ze geen aandacht geven of werken. Daarnaast ga ik ook in het weekend naar mijn opa en oma om voor hun te zorgen. En mijn hond? Ik probeer elke dag even naar hem toe te gaan. Ik vind omdat mijn vader een hond wou dat hij ook voor zijn hond moet zorgen ik ben namelijk zelf bang voor honden en weet niks van hondenverzorging. Ik hou heel veel van mijn hond maar je eigen huisdier buiten laten in de tuin en geen aandacht aan geven is gewoon te sneu. Ik doe ook mijn best. Als ik vraag of mijn hond binnen kan blijven word er gelijk tegen me geschreeuwd.

 

En dat ik dood wil omdat mijn moeder een kind krijgt? Ja. Ik hoop dat jullie begrijpen dat in mijn perspectief het niet heel makkelijk is. Ik voel me net een moeder die tegerlijkertijd school sport en hobby's moet doen. Al dat commentaar op mijn vorige topic verdien ik niet. Ik heb nu meer te zeggen maar ik wil het graag vriendelijk houden.

 

Hoi @Schaapjesss ,

We lezen dat je thuis in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Groetjes en sterkte,

Renske (De Kindertelefoon) 


Je vorige topic heb ik ook gelezen, en of je het leuk vind of niet… ik vind dat je er niks over hebt te zeggen, de keus voor nog een kindje is niet die van jou maar van je ouders, beetje triest dat je dan zegt dat je dat kind soort van haat, net of dat kindje er iets aan kan doen. En dan zeg je dat je al die haat niet verdiend, maar je bent zelf ook niet heel vriendelijk naar je eigen familie. Als je een topic opent en een verhaal verteld dan kan het gebeuren dat je sommige antwoorden niet leuk vind, maar dan geef ik als tip mee dat je dan van te voren goed moet bedenken of je dan wel een topic wilt maken als je geen “kritiek” wilt.


Van mijn vorige topics kreeg ik veel haat.. Maar jullie zitten niet in mijn situatie en staan niet in mijn voeten dus snap ik het wel.

Nee, je kreeg geen haat. Mensen gaven gewoon hun mening, op een best normale manier vind ik.

Maar wat wil je horen dan? Dat het allemaal zo verschrikkelijk voor je is en dat we je zielig vinden? Daar heb je ook niks aan. Als je de mening van een ander niet wil horen moet je geen vragen stellen hier. Sorry dat dit wat bot klinkt maar het is wel zo.

Wij hebben sowieso niet veel geld en leven in armoede, vandaar dat ik zei dat we geen genoeg geld hadden voor een 4e kind.

Heel simpel gezegd, dat is niet aan jou om te bepalen. Het is misschien niet handig om nog een kind erbij te krijgen maar dat is niet iets waar jij invloed op hebt.

Mijn vader is nu inmiddels 55 en krijgt een vierde kind, dat is toch goor?

Nee, dat is niet goor. Zo moet je echt niet denken. Daar heb je niks aan.

Ik respecteer het, maar het is gewoon VEELSTE erg dat ze het niet tegen me wil zeggen. Ik wil geen broertjes/zusjes erbij en de mensen die dit lezen moeten het maar accepteren. Maar ik zou het sowieso zelf beginnen en leren te respecteren als mijn moeder dit aan mij had vertelt. Geheimen houden voor je eigen kind oftewel je beste vriendin? Kan echt niet! Wat zou jij hiervan vinden? Niet leuk neem ik aan.

Dat ze het niet aan je wilde vertellen vind ik idd niet kunnen. Dat ben ik met je eens. En toch moet je het accepteren. In je andere topic zeg je dat je dat kind nu al haat. Dat vind ik ook niet kunnen.

Daarnaast krijgen mijn broertje en zusje en hond niet veel aandacht. Ik hoorde dat jullie zeiden dat ik het moest doen. Hoe moet ik 3 mensen tegerlijkertijd aandacht geven? Ik zorg al voor mn broertje en zusje omdat mijn ouders ze geen aandacht geven of werken. Daarnaast ga ik ook in het weekend naar mijn opa en oma om voor hun te zorgen. En mijn hond? Ik probeer elke dag even naar hem toe te gaan. Ik vind omdat mijn vader een hond wou dat hij ook voor zijn hond moet zorgen ik ben namelijk zelf bang voor honden en weet niks van hondenverzorging. Ik hou heel veel van mijn hond maar je eigen huisdier buiten laten in de tuin en geen aandacht aan geven is gewoon te sneu. Ik doe ook mijn best. Als ik vraag of mijn hond binnen kan blijven word er gelijk tegen me geschreeuwd.

Ik snap best dat het een kut situatie is en voor dat alles weet ik ook niet meteen een oplossing.

Wat ik nu ga zeggen moet je niet verkeerd opvatten, ik bedoel het ook niet lullig. Maar ik zou beginnen met een beetje uit de slachtofferrol te komen. Als je jezelf alleen maar de hele tijd zielig gaat zitten vinden kom je er nooit uit.

Laat aan je ouders zien dat jij de verstandigste bent. Ga dus niet terug schreeuwen en zo. Makkelijker gezegd dan gedaan, i know. En probeer hulp van buiten te vinden. Als je ouders je broertje en zusjes bijv. echt niet goed verzorgen kun je Veilig Thuis inschakelen ( https://veiligthuis.nl/

Nogmaals, dit is geen haat. We proberen je gewoon te helpen. Wat je er mee doet moet je natuurlijk zelf weten.

Ik wens je echt heel veel sterkte.

 

 

 

 


Mijn antwoord zit nog in de check. Die wordt hopelijk zo geplaatst.


Van mijn vorige topics kreeg ik veel haat.. Maar jullie zitten niet in mijn situatie en staan niet in mijn voeten dus snap ik het wel.

Je kreeg geen haat. Je kreeg kritiek. Dat hoort bij een topic aanmaken. Mensen hun standpunten lezen.

LEES MIJN VORIGE TOPIC VOORDAT JE DIT LEEST

Heb ik al gedaan en je kan het ook vragen in plaats van commanderen. 

Wij hebben sowieso niet veel geld en leven in armoede, vandaar dat ik zei dat we geen genoeg geld hadden voor een 4e kind.

Mijn vader is nu inmiddels 55 en krijgt een vierde kind, dat is toch goor?

Nee, dat is niet goor.

Ik respecteer het, maar het is gewoon VEELSTE erg dat ze het niet tegen me wil zeggen. Ik wil geen broertjes/zusjes erbij en de mensen die dit lezen moeten het maar accepteren. Maar ik zou het sowieso zelf beginnen en leren te respecteren als mijn moeder dit aan mij had vertelt. Geheimen houden voor je eigen kind oftewel je beste vriendin? Kan echt niet! Wat zou jij hiervan vinden? Niet leuk neem ik aan.

Misschien wil ze het je later vertellen of is ze bang voor je reactie

Daarnaast krijgen mijn broertje en zusje en hond niet veel aandacht. Ik hoorde dat jullie zeiden dat ik het moest doen. Hoe moet ik 3 mensen tegerlijkertijd aandacht geven? Ik zorg al voor mn broertje en zusje omdat mijn ouders ze geen aandacht geven of werken. Daarnaast ga ik ook in het weekend naar mijn opa en oma om voor hun te zorgen. En mijn hond? Ik probeer elke dag even naar hem toe te gaan. Ik vind omdat mijn vader een hond wou dat hij ook voor zijn hond moet zorgen ik ben namelijk zelf bang voor honden en weet niks van hondenverzorging. Ik hou heel veel van mijn hond maar je eigen huisdier buiten laten in de tuin en geen aandacht aan geven is gewoon te sneu. Ik doe ook mijn best. Als ik vraag of mijn hond binnen kan blijven word er gelijk tegen me geschreeuwd.

Ik heb inderdaad gezegd dat jij zelf je hond aandacht kan geven. Nergens staat moet geven. Die tip was, omdat je dan 2 vliegen in 1 klap hebt. De hond krijt meer aandacht en jij wordt misschien rustiger. Jullie klopt niet, want ik was de enige die dat zei en ik wil niet dat je de anderen de schuld geeft voor mijn reactie. Je kan gewoon op google zoeken naar hoe je je hond moet verzorgen.

En dat ik dood wil omdat mijn moeder een kind krijgt? Ja. Ik hoop dat jullie begrijpen dat in mijn perspectief het niet heel makkelijk is. Ik voel me net een moeder die tegerlijkertijd school sport en hobby's moet doen. Al dat commentaar op mijn vorige topic verdien ik niet. Ik heb nu meer te zeggen maar ik wil het graag vriendelijk houden.

​​​​​​​Ten eerste vind ik dit persoonlijk niet heel vriendelijk. Commentaar leer je van. Het is kritiek en kritiek houdt je sterk en scherp. De mensen die op je vorige topic reageerde deden dat met de juiste intenties. En ik snap heel goed dat het moeilijk voor je is. (Wat waarschijnlijk niet te merken is). Je speelt heel erg een slachtoffer rol en als je daar uit kan komen wordt je sterk.

 

Mijn reacties lijken niet heel aardig en zijn gewoon bot, maar het is met de juiste intentie geschreven. Ik snap dat het moeilijk is. Kijk of je hulp van mensen in je omgeving kan krijgen.

Heel veel sterkte!

Ik zal voor je bidden!

Adios!


Mijn reactie zit nog steeds in de check. Hopelijk komt die er doorheen.


Reageer