Moeder van een vriendin gaat dood

  • 31 March 2023
  • 2 reacties
  • 67 Bekeken

Badge

Hoi,

Ik heb net het nieuws gekregen dat de moeder van een vriendin van mij dood gaat. Ze heeft nu al 2 jaar kanker en er zijn geen opties meer om haar te behandelen. Ik ben al lang vriendinnen met haar, maar we praten nooit over heftige/persoonlijke onderwerpen. Ik heb dit ook nog nooit meegemaakt en ik weet niet goed hoe ik hier op kan reageren en hoe ik haar kan helpen. Mijn vraag is of iemand tips voor mij heeft hoe ik haar kan helpen en wat het beste is om te doen?

Nootje


2 reacties

Hey,

Wat heftig!

Als je al lang vriendinnen met haar ben kan je haar denk ik wel inschatten. Als ze van medelijden houdt kun  je die tonen. Maar als ze daar niet van houdt, dan zou ik haar effe tijd geven en ruimte geven.

Dit is wel getypt door iemand die geen vrienden heeft, dus ook geen ervaring.

Hoop dat je er wat aan heb.

Sterkte!

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Nootje,

dat is wel heftig nieuws. 

Je kunt de volgende keer als je haar weer ziet haar sterkte wensen en zeggen dat je het gehoord hebt. Dan zou je ook bijvoorbeeld een kaartje kunnen schrijven met zoiets als ‘ik denk aan jou’ of iets anders, wat jou goed lijkt en dan weet ze dat jij er voor haar bent.

Je kunt dan ook nog zeggen dat je ook niet precies weet hoe je haar het beste kunt helpen, maar dat als ze er over wil praten of juist niet en iets leuks wil doen, dat zij het dan zelf kan zeggen.

Dan weet ze dat en kan zij kiezen wanneer ze er over wil vertellen.

 

Gr. MickeyMouse

 

 

Reageer