moeder stalkt ex

  • 5 December 2019
  • 2 reacties
  • 47 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Het is 3 jaar geleden uit met mijn ex. Mijn moeder kan sindsdien niet accepteren dat het uit is. Ze blijft hem Facebook profiel bezoeken, ookal blok ik hem 100x via haar profiel ze deblokt hem gewoon weer. Ik word er strontziek van! En zó kwaad! Ze wilt een reden weten waarom het uit is, terwijl ze dat donders goed weet! Gisteren heeft ze hem een Messenger gestuurd en vroeg hoe het met hem gaat en of hij nog een keer langskomt. Hij heeft natuurlijk niet gereageerd. Ik ben echt woest! Ze blijft maar doorgaan terwijl ik dat niet wil! 😡 Dit is echt zo kinderachtig en heb haar gevraagd wat voor een moeder ze is. Ze moest dom lachen. Nu doet ze alsof er niks aan de hand is... mijn vader vind het ook niet kunnen en zegt tegen mijn moeder "laat hem toch lopen, die haal je toch niet aan. Dan had je zijn moeder moeten bellen".  Wtf????? 
Ik ben nog steeds kwaad en verdrietig! 
Ik durf dus echt geen nieuwe vriend te nemen.

Hoe zorg ik in godsnaam dat ze stopt? 


2 reacties

Hey Lovelove

Ik vind het erg voor je dat je moeder juist zo reageert. Maar misschien vind ze het proces van loslaten zelf nogal moeilijk,  hoewel ik net als jou van mening ben dat dit echt niet oke is. In eerste instantie zou ik, als ik jou was, op een rustig moment aan je moeder uitleggen dat je dit niet ok vind. Maar vooral waaróm je dat nu juist vind. Ook zou ik voor de zekerheid hierover met je vader praten, zodat je hem vb. kunt vertellen dat je hierdoor geen nieuwe relaties durft aangaan. Ik weet zeker dat hij je begrijpt en je zal steunen waar nodig. Mocht je moeder na jullie gesprek nog steeds contact zoeken met je ex, dan zou ik je aanraden om nog eens met je moeder te praten. Maar dan met je vader erbij. Nog 1 goeie tip: gebruik steeds de ik-boodschap, deze komt het minst aanvallend over omdat je begint vanuit je eigen gevoel. vb. 'Ik vind het niet fijn dat je steeds weer contact opzoekt met mijn ex, want hierdoor durf ik geen nieuwe relaties aan te gaan'

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen..

Heel veel succes!

Thinky x

Hallo Lovelove :)

Ik neem aan dat zij volwassen is en je kunt dus een gesprek met haar aanknopen dat het niet echt normaal is dat ze het doet, en dan snapt ze het waarschijnlijk en dan stopt ze hopelijk. Het is heel vervelend maar ik weet verder niet echt hoe ik je kan helpen.

-Dr8gon99

Reageer