Vraag

moeder ruzie

  • 5 October 2023
  • 4 reacties
  • 87 Bekeken

Badge

Hoi ik heb bijna elke dag ruzie met mijn moeder. Ik heb het gevoel dat het erger is geworden  sinds ze ruzie heeft met familie enzo.

Ruzies zijn meestal om kleine dingen zoals als ik iets vergeet of gewoon als ik iets fout doe en dan word ze heel boos en heel soms kwetst ze me ook. Ik heb er ooit wat van gezegd dat t me kwetste en toen zei ze dat ik wist dat ze dat niet zo bedoelde en dat ze geen sorry gaat zeggen.

Ik zit nu boven en ik voel me gewoon zo boos. Het kwam dit keer omdat haar fietsband lek is en ik voorstelde om hem dan morgen vroeg zelf naar de fietsen maker te brengen voor haar en ik zei dat ik dan wel graag wil douchen.

Opeens later zei ze dat ze het vreemd vind dat ik opeens elke dag mijn haren was en ik zei dat ik voor het laatst mijn haar op zondag of maandag had gedaan en dat het dan echt vet wordt als ik niet douche. Ze zei dat ze me niet geloofde en ook echt met een boze toon bijna schreeuwen alsof ik wat fout deed en ik word daar echt gek van.

Ik wil niet elke dag ruzie ik weet niet wat ik moet want er iets van zeg dat ik merk dat ze sneller boos wordt

sinds een paar jaar kan dat echt niet want dan word ze denk ik nog bozer. Ik heb ook het gevoel dat ik het nooit goed doe en dat ze niet ziet als ik dingen voor haar doe en wil helpen.

Ik heb nog veel meer voorbeelden hoor maar dit was wat er nu was gebeurt ik moest het gewoon even kwijt en vroeg me af of anderen dit ook hebben misschien . Ook word ik sinds een tijdje zo boos dat ik ergens tegen aan moet slaan om het kwijt te kunnen 


4 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hey, mischien is het een goed idee om te gaan naar je mentor of iemand anders die jou mischien bij kunnen helpen, ik snap best dat je dit mischien niet wil doen en dat het best lastig kan zijn. Ik stel voor om het tegen je vader te zeggen zodat hij kan praten met jouw moeder en een oplossing ervoor te vinden. 

Ik hoop dat ik je kon helpen, veel suc6 en sterkte, groetjes sinasappelbroodje

Reputatie 7
Badge +11

Hey @Hahahs,

Dit is heel vervelend, het beste is om het tegen een vertrouwenspersoon of je mentor te vertellen, want dit mag zo niet doorgaan.

Groetjes, @Monkeyboy08

Badge

Ik heb geen vader en geen mentor helaas..

Reputatie 7
Badge +11

Hey @Hahahs

Oh, dan zou je ook met de KT kunnen bellen? Zij hebben vast wel een oplossing. 

Of misschien kan je naar een woongroep?

Groetjes, @Monkeyboy08

Reageer