Skip to main content
Vraag

moeder of iemand verloren

• January 6, 2025
  • 4 reacties
  • 55 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi ik ben mees2008 (Aangepast door de KT)

ik heb vorig jaar april de 16e mn moeder verloren.

ik heb hier nu heel veel last van en niet echt mensen die me snappen.

leefdtijdsgenoten die praten altijd over hun moeder of vader en dat doet me gewoon vest wel pijn.

mijn vader is ook niet echt in beeld ik wil hem liever geen vader meer noemen.

iemand tips wat ik kan

4 reacties

• January 6, 2025

Je kan met een vertrouwenspersoon praten 

Nanoniem2011
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • January 6, 2025

Hallo Mees,

Ik heb 6 jaar geleden mijn vader verloren door een ongeval (explosie) op zijn werk. Mijn zusje en ik (en mamma natuurlijk) hebben het daar ook heel moeilijk mee gehad. We hebben toen twee jaar therapie gekregen, een op een en met ons drietjes tegelijk. Daar heb ik wel veel aan gehad! En met mijn zusje praat ik er nog steeds wel over. Ik denk elke dag aan hem maar het heeft nu wel een plekje gekregen. Het verdriet slijt, zijn 'aanwezigheid' nooit!

Wat mij ook heel erg steunt is een kettinkje met zijn vingerafdruk er op. Dat draag ik dag en nacht en geef er vaak een kusje op.

Heel verdrietig voor jou zeg, ook omdat je geen fijne band met je pappa hebt. Komt dat ook daardoor? Vergeet niet dat hij ook in een rouwproces zit he! Dat kan meespelen.

En ik weet niet of je een broertje of zusje hebt waarmee je je verhaal en verdriet kunt delen?

Het is sowieso goed om erover te praten, doe dat ook! Hier in een topic zetten is ook heel goed! 

Voor de rest: herinner de mooie momenten met je moeder! En kijk of je iets persoonlijks van haar hebt wat je kunt koesteren. Ik praat soms met pappa of vraag hem om hulp met behulp van het kettinkje.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt?

Heel veel sterkte! 🙏🏼 Groetjes

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • January 7, 2025

Hoi, allereerst mijn medeleven. En sterkte met dit verlies, dat je dat pijn en verdriet doet is volkomen logisch en begrijpelijk. Ik vond het verlies van een oma al heftig dus ik kan helemaal begrijpen dat je het hier erg moeilijk mee hebt. Ik heb iets gevonden waar je misschien iets mee kunt. 

https://www.humanitas.nl/programmas/jongeren-in-rouw/ 

En er zijn meer van deze mogelijkheden te vinden. Als je zoekt op "jongeren in rouw" vind je al veel. Ik kan me voorstellen dat het best helpt en zelfs fijn is om met leeftijdsgenoten en dus ook lotgenoten te praten en ervaringen en gevoelens uit te wisselen. Ik doe dat zelf nu ook over een probleem van mezelf en het helpt zeker! Ik hoop dat je hier iets mee kunt. En nogmaals veel sterkte! 

Groetjes liefs Tartan X 

P.S. sterk en lief advies van ​@Nanoniem2011 ! 

ItsJustMe
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • January 7, 2025

Heyy,

Ik sluit me helemaal aan bij de reacties van de anderen. Heel veel sterkte met dit verlies dat je hier last van hebt is volkomen normaal en als je iets kwijt wilt kan je dat hier ook altijd kwijt! Nogmaals sterkte!💖

Liefs, ItsJustMe <3