moeder noemt mij dik de hele tijd en psycholoog

  • 13 January 2018
  • 2 reacties
  • 869 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
ik ben nu 14 jaar en heb nog gewoon een normale gezonde bmi en ik sport gewoon van2 uurtjes boksen minimaal in de week tot met 2 x anderhalf uurkrachtttraining . ik ben peervorm dus ik ben wat dik en vettig aan de onderkant. ik heb geen thigh gap en heb een klein beetje buikje .
ik eet gewoon gezond alleen sinds november eet ik ook koekjes en zo en iets meer koolhydraten en heb de hele tijd alleen de boksen gedaan doordat mijn hond overleden is .mijn moeder blijft de HELE tijd mij dik noemen , vetzak , vette varkentje , reetzak , eetverslaafd , ze zegt dit gewoon zelfs tegen mensen dt ik niet kan stoppen met eten enz . ik zeg steeds tegen haar dat ik dat niet leuk vind als ze het steeds tegen andere mensen en tegen mij zegt want ik ben al negatief en onzeker genoeg over mezelf . me moeder doet het soms als een grapje maar ook vaak gewoon serieus en ze pakt bijvoorbeeld mijn been of andere lichaamsdeel vast en zegt dan van: lekker vet kan k zo in knijpen.
ik heb ook tegen haar dit boos en schreeuwend gezegd maar toch blijft ze doorgaan.
ik voelde me een tijdje geleden zo fk kut en depressief ik kon nergens van genieten en werd de hele tijd chggi en ging steeds maar huilen. ik heb ook mezelf paar keer gesneden en dus was ik gestopt met eten. ik at alleen stukje komkommers veel zwarte koffie en de helft van de avondeten . hele tijd zat ik pro ana webstites te kijken , kreeg het koud , voelde me zwak en rilde steeds. ik ging midden in een restaurant huilen. maar in die tijd deed me ma juist heel lief en bezorgd omdat ik me kut voelde dus ik wil steeds niet meer gaan eten en deprimerend worden. we hebben ook een psychlogist ingeschakeld .
mijn moeder weet dit niet en ik zei dus als een soort van grapje van : ja hou alsjebliefd op anders ga ik nog anorexia lijden ofzo straks.
me moeder echt zo van: hahaa jij gaat echt geen anorexia lijden, dat kan jij echt niet .
als ik iets van mezelf wil gaan doen , dan ben ik een doorzetter en ik wou haar echt gaan bewijzen dat ik dat wel kan en dat alles wat ze zegt niet zonder consequenties gaat . ( dat als ze iets zegt , dat er iets slechts kan gebeuren en niet alles meteen kan gaan zeggen , weet niet oe je dat zegt )
we waren op vakantie in de vakantie naar een ander land en mijn moeder gaf me de hele tijd junkfood , sochtends macdonalds en steeds pizza bestellen en koeken kopen en ik vind et wel vreemd hoor dat ze me daarom een vreetzak noemt teriwjl ze het mij zelf aandoet . had ik haar ook aangegeven. pff wat zou ik gaan doen ? mijn beste vriendin haar moeder had anorexia en sneed zichzelf , mijn beste riendin zelf eet vaak alleen avondeten en een yoghurtje , een andere hele goede close 2 vrienden die gaan alleen maar zichzelf volproppen met vieze junkfood , mijn zus is ook wel dik en snapt niet waarom ik gezond wil gaan doen , mijn moeder kan zichzelf vol eten zonder aan te komen ( ze heeft gewoon een sixpack zonder te trainen) , ik ben gewoon echt moe van dit allemaal.

2 reacties

Hoi,

Wat vervelend dat je moeder dit over je zegt! Ze zou dat nooit mogen zeggen! Ik kan je natuurlijk niet zien, maar hoe jij jezelf beschrijft, kom je alles behalve dik en ongezond over. Wellicht wat mentale problemen, maar daar kom ik zo op.

Je bent dus langs geweest bij een psycholoog en daar gebeurde dit ook? Wat zei die psycholoog daarvan en heb je nu nog contact met die psycholoog? Kun je het er met hem/haar over hebben? Ik denk namelijk dat je psycholoog je hier mee kan helpen.

Oké, dat waren veel vragen. Nu wil ik je even complimenteren dat je zo goed voor jezelf opkomt! Respect! Blijf dit vooral doen, laat je niet klein maken. Jij weet de waarheid, houdt je daar aan vast.

Wij mensen hebben graag goedkeuring en waardering van anderen. Dat is begrijpelijk aangezien we nogal eens onzeker over ons zijn. We moeten daar alleen niet te ver in doorgaan. Jij bent opweg een eetstoornis te krijgen en dat is echt het laatste wat je nu wilt. Daarom denk ik al helemaal dat het verstandig is hier met iemand over te praten. Je moet altijd voor jezelf kiezen, niet voor een ander. Niet afvallen voor iemand anders, zeker niet als het niet nodig is. Blijf trouw aan jezelf.

Kun je hier verder met vrienden of familie over praten? Anders op school of bij boksen met je trainer misschien? Het lijkt me dat je hier best gefrustreerd van wordt!

Ik hoop dat er ergens een verbetering komt!
Gr. Pin
Heey, ik ben het helemaal met @pin eens! Je kunt ook met mensen van de kindertelefoon chatten... Maar het lijkt me heel erg voor je! En je kan echt zeker wel een keertje ongezond eten, daar wordt je niet gelijk dik van hoor. En zolang jij uitstraalt dat je gelukkig bent maakt het niet eens uit of je dik of dun bent!

Vreemd dat je moeder dit soort dingen zegt. Ik denk dat het wel ergens vandaan komt. Was ze vroeger misschien iets dikker? Of ze is zelf toch nog onzeker over haar lichaam. Anders zeg je dit soort dingen toch niet?

Blijf sowieso gezond eten ( gezond eten is niet hetzelfde als weinig eten!!!). En voel je goed over je eigen lichaam (ik weet dat dit makkelijker klinkt dan het is).
Stay strong! X

Reageer