moeder met eetstoornis

  • 22 April 2019
  • 3 reacties
  • 61 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hi
heeft iemand tips. Mijn moeder heeft anorexia en niet voor het eerst. Ik word er hele maal gek van want ik zie haar maar 1 keer in de week . Want ze heeft nog meerdere stoornissen.

weet iemand hoe ik kan helpen of hoe ik het kan loslaten

van Meesie

3 reacties

Hey!

Je moeder heeft een eetstoornis.

Heeft je moeder momenteel hulp voor haar eetstoornis? Woon je nu bij je vader? Ik denk dat het jou goed zou kunnen doen hier over te spreken met hem. Ook kan het je waarschijnlijk helpen om te spreken met andere jongeren die ook een ouder met psychische prorblemen hebben("KOPP-kinderen"). Daar kun je veel herkenning vinden en zul je misschien wat aan hebben. Bekijk deze link daar eens voor.

Je kunt proberen wanneer je je moeder ziet, haar als persoon zoveel mogelijk los te koppelen van de stoornissen die ze heeft. Dat lijkt me wel moeilijk, maar het kan je helpen meer te genieten van de ontmoetingsmomenten in plaats van je er juist meer zorgen over te maken.

Ik hoop dat je je er snel beter bij voelt. Je moeders problemen zetten een hele druk op je, maar ik hoop dat je vooral van de mooie momenten kunt genieten!

Groetjes
Lot
hi
ik woon in een pleeggezin en ken mijn vader n iet.
Ze krijgt geen hulp want e weigert gewoon alles
en ik probeer haar zoveel mogelijk los te zien van haar stoornissen
Ach zo. Zou je er durven over spreken met je pleegouders of eventuele (pleeg)broers-zussen?
Zij willen het beste voor je en ik denk dat ze wel open zullen staan voor een gesprek. Je kunt hen vertellen waarom deze situatie je ongelukkig maakt.
Jammer dat je moeder alle hulp weigert. Het is ergens wel eigen aan (eet)stoornissen, maar helemaal niet fijn uiteraard.
Ik denk dat je er het beste aan doet zo weinig mogelijk in contact te komenmet haar problemen, zolang ze onoplosbaar zijn en je alleen meer frustreren. Wel zou je nog eens contact op kunnen nemen met de mensen die je uit huis geplaatst hebben/... om nog eens te vragen voor mogelijke hulp, en indien hette ernstig wordt gedwongen opname (al denk ik niet dat ze dat zo snel zullen doen).

Veel sterkte!
Groetjes
Lot

Reageer