Skip to main content

Moeder heeft gelogen tegen mij..

• January 2, 2026
  • 4 reacties
  • 97 Bekeken

Tandenborstel
Forum|alt.badge.img+1

Hai,,

Dit typen is momenteel moeilijk met hoe kapot ik voel.. maar dus mijn moeder heeft tegen me gelogen, voor 7 jaar om precies te zijn. Ze loog met te zeggen dat ze het nummer kwijt was van mijn beste vriendins moeder die ik in geen 8 jaar heb gezien-, terwijl mijn vriendin al jaren dood is.. mijn moeder zei altijd dat we niet wisetn waar ze woonde en dat we niks van ze wisten. Mijn moeder vertelde me pas een week geleden over het- al die jaren hoopte ik om haar magisch weer te zien, het voelt allemaal zo raar aan. Elke keer als we in mijn geboorte dorp waren vroeg ik mijn ouders om langs haar huis te gaan om te kijken of ze daar nog leefde- mijn ouders wouden het nooit doen.. nu weet ik waarom, alle puzzelstukjes klikken op zijn plaats- 

Ik weet niet wat precies te vragen hier- ik wou gewoon even mijn verhaal kwijt.. 

Misschien ben ik een beetje op zoek naar advies om hiermee of te gaan ofzo-

4 reacties

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • January 11, 2026

Hayy ​@Tandenborstel , wat naar voor je dat je moeder al die tijd tegen je heeft gelogen, en dat je pas later wist waarom, heel triest dat je vriendin al jaren dood is, gecondeleert, je krijgt een figuurlijke knuffel van me. Hoe is je beste vriendin eigenlijk dood gegaan?.

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • January 11, 2026

Ja, je mag niet boos op haar zijn want ze deed het om jou te beschermen. Ze vond dat je te jong was.  Moeders doen veel voor hun kinderen.

Ik begrijp ook dat jij je bedrogen voelt en ik weet niet goed hoe je moeder het wél had moeten aanpakken.  Liegen is fout maar hoe vertel zo’n klein meisje dat haar vriendinnetje dood is?

Ik hoop dat jullie het uitgepraat krijgen. 

Tandenborstel
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • January 11, 2026

Ik ben niet helemaal zeker hoe ze dood is gegaan.. maar volgens mij kreeg ze een ziekte.. haar gezondheid was niet echt de beste toen we vriendinnen waren, ze was vaak ziek enzo..

Ik weet het dat ik er als klein kind nog meer gebroken over zou voelen.. maar al die jaren- al die jaren dat ik hoopte haar terug te zien.. al die jaren dat ik hoopte dat haar leven geweldig was.. ik weet het niet meer.. ik heb haar niet eens een goede doei gezegd- de laatste keer dat we elkaar zagen was ik op vakantie bij mijn geboorteplaats.. we spraken af en speelde wat spelletjes.. ik beloofde haar om haar snel weer te bezoeken.. 

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • January 11, 2026

Hoiiii 

Dat is heel heftig om dat mee te maken, maar je moeder heeft het goed bedoelt. Ze wou niet dat je heel verdrietig ging worden. En als je iemand kwijtraakt waar je van houdt is heel lastig. Je kan met je moeder gaan praten en wat je dwars zit.