Skip to main content

Mijn moeder verwerkt het woordt depressief de laatste dagen vaker in dr zinnen, daarmee bedoel ik dat ze me bijvoorbeeld ineens een zielig depresief meisje noemt, of dat ik depressief kijk, terwijl ik dat helemaal niet ben.

Ik weet niet waarom ze dit ineens doet, maar ik bedacht me net dat mijn ‘dagboek’ achtig iets nog op mijn bureau lag en dat ze er misschien in heeft gekeken. Ik heb er namelijk een keer ingeschreven dat ik mezelf snijd als ik niet kan stoppen met huilen en dat ik dat een fijn gevoel vind. Dit heb ik maar enkele keren gedaan en dit is ook verder geen probleem want het gaat gewoon goed met me maar ik wil niet dat me moeder dit weet.

wat denken jullie hierover? Denken jullie dat mijn moeder zo naar mij hint ofzo of denk ik echt heel raar?

heyy 

ik had percies het zelfde probleem opeens ging mijn moeder praten over onderwerpen waar ik ooit over geschreven had. ik vond het ook raar en bedacht ook dat ze ww in mijn dagboek gelezen had 

telkens al ze weer over zoiets begon probeerde ik te laten merken dat hett me niet echt intreseerde en niet mee bezig was.

na eenteidje stopte ze met dat soort gespreken

dus ik denk niet da het raar is wat je denkt

Hii,

Je zou aan je moeder kunnen vragen waarom ze dat telkens zegt en er bijaangeven of ze daarmee wil stoppen, want dat lijkt me ook geen fijn gevoel voor jou. Ik denk dat je moeder er wel met je over in gesprek zou gaan als ze in je dagboek had gelezen en ze aan je gaat vragen hoe je je voelt.

Reageer