Skip to main content

moe van alles

• July 15, 2025
  • 6 reacties
  • 84 Bekeken

eendje
Forum|alt.badge.img+3

Ik ben er klaar mee

constant ¨ lui¨ zijn volgens anderen. Ik kom mn bed niet meer uit. Mn kamer is mn 2e huis. Ik heb steeds vaker de drang te snijden. De stem wordt erger. Alles is erger. 

Ik ga binnenkort op vakantie maar ik kan daar niet eens naar uitkijken. Ik wil weg. Weg van alles. Weg van huis. Weg van familie. Weg van pestkoppen. Weg van aarde. Als ik maar mars zou kunnen vliegen zou ik dat doen.

Hobby´s, wat?? Die ken ik niet. Die heb ik niet. Niet meer.

Ben met een lied begonnen over verraad en ben al aan het opgeven. Misschien moet ik toch maar eens doorgaan met schrijven.. Zo word ik tenminste als iemand gezien zodra het lied uitkomt.

Wat betekent het leven? Waar gaat het om? Dat vraag ik me af als ik ´s nachts naar het plafond staar. Ik weet het niet. Huh..? Maar eendje weet toch alles? Zullen anderen Dan denken. Nee. Ik weet niks wat echt belangrijk is. Helemaal niks. Een zwarte leegte in mijn brein waar de hersencellen die dit wel weten zouden moeten zitten. Waar zijn die hersencellen? Ik heb ze nodig.

Mn ouders verdenken dat ik me weer snijd. Echt shit. En nu? Ik ga n.i.e.t. Terug in therapie. Echt niet. Kunnen ze vergeten. Misschien doe ik daarom zo rot. Ik weet het niet.

Moet dit ff kwijt dus ja.. Iemand tips voor mij? Het leven? Mn vakantie? Bedankt❤️

6 reacties

• July 15, 2025

Lieve ​@eendje 

Ik dacht ik wacht even om dit te type 😅, want je weet toch al wat ik ga zeggen. 

Maar dat lukt me niet helemaal. 

Dus type ik dit nu appart in een of ander notitie app om 22.28 😉

Mieschien een nare vraag ? Maar hoe word de stem erger ? Jij hebt gedaan wat die vroeg, het is je gelukt. 

Eendje geniet van deze vakantie, je hebt je ouders die aan je hoofd zeuren (om goede redenen 😉), maar niet al de stress die school je geeft en die kut pestkoppen. 

Wat waaren je hobby's dan ? Zou je mieschien kunnen kijken of je ze weer langzaam kan opbouwen, dan ben je ook afgeleid en denk je minder snel aan snijden. 

Ik ben benieuwd naar je liedje, maar het is niet de bedoeling dat ik die lees waneer jij er niet meer bent 😉 (en je word al door iemand gezien, je ouders maken zich zorgen dus zien je wel 😉. En anders zijn al die gekke forum bff's van je DIE JE WEL ZIEN

Ik hoop niet dat jij alles weet eendje 🫥 en dat hoort niemand van je te verwachten. 

Als de hersenencellen het niet weten, mieschien moet je dan kijken bij de houtsnippers 🫠 

Want wat jij wil is misschien niet makkelijk om te bedenken. En die vragen die jij je steld hoor je niet over na te denken 😇

Jij zij ooit ergens (weet niet meer waar🤐)

Dat jij een dochter wou groot brengen en lol hebben met haar ? Dat is toch iets van wat jij wil bereiken in het leven. 

Als je nou is het stemmetje weg denkt (is moelijk snap ik) maar wat voor baan wil jij later. Wat is voor jou een droom om naar uit te kijken. Een doel 😊

Je hebt het ooit verteld (Sorry dat ik het vergeten ben) maar waarom wil je niet terug in tyrapie ? 

Een onthou iedereen hier helpt je graag en wilt niet dat jij opgeeft, jij doet er toe😘

En hoe irritant ik het nu ook vind 😁😇😜😅, ik ga me nu ook al zorgen over je maken, dus niet opgeven 😘

Geniet hoe moelijk het ook is nog even van je vakantie, de pestkoppen die er niet zijn. En mieschien als je even niet nadenkt eet even wat lekker ongezonds 😜

(heb ik hem toch nog verstuurd 😂)

Groetjes badeend, die weer te laat gaat slapen 😂

• July 16, 2025

Hallo ​@eendje ,

Eigenlijk hetzelfde wat ​@Badeend hier zojuist zei, die heeft eigenlijk al hele goede tips gegeven😃.

Maar ik wilde er nog aan toevoegen dat je niet alles hoeft te weten. In dat geval zal het leven nog veel saaier zijn dan het nu al is. Misschien een rare tip, maar je kunt proberen dingen te onderzoeken die jij interessant vindt of lijkt? Wat dacht je van een specifieke diersoort, plantensoort, natuurwetenschap, schaakspel, hobby of wat dan ook? Dat heeft mij ook geholpen, ook voor afleiding.

En onthoud dat wij er op dit forum ook nog zijn. We kennen elkaar misschien niet in het echt, maar we weten wel al ene hoop over elkaar. En we houden van elkaar. Vergeet dat niet❤

Veel liefs van mij❤

eendje
Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • July 16, 2025

Hey lieverds

Laat ik ff op beide apart reageren

@Badeend 

Ik vind het echt heel lief dat je je tekst eerst apart hebt geschreven❤️❤️

geen idee waarom de stem erger wordt.. Nu gaat t vooral over hoe ik iedereen teleur stel enzo

Ik zal proberen te genieten, jij ook genieten he!

Mn hobby´ s waren vooral tekenen en skeeleren maar ik heb het al maanden niet meer gedaan (tekenen Al een jaar niet terwijl ik er heel goed in was) misschien zal ik morgen de skeelers uit de schuur Halen;)

Ik zal misschien mn liedje uitbrengen als ik m ooit afmaak, maar maak je geen zorgen ik heb geen plannen om alles te beeindigen! Alleen de gedachtes zijn er

Ik zal t aan de houtsnippers vragen, misschien weten die Antwoord:P

ik heb niet echt een droombaan Denk ik. Wel is het een droom om met mijn toekomstige dochter (je had het goed❤️) met een camper rond te reizen in de vakanties

Ik wil niet mn gevoelens uiten aan een vreemd persoon die alles doorvertelt aan mn ouders (hier bij de kt is t anders ofc want dit is anoniem)

Ik zal proberen wat van de vakantie te maken en af en toe wat lekkers te eten:)

@natuurlijk_roodharige 

wel een heel goed idee!

Ik ga wat leuke dingetjes opzoeken en daar Dan dingen van te weten komen:)

bedankt voor de tip bff❤️

het voelt wel fijn om mensen anoniem te kennen zonder elkaar te kennen.. Soms Denk ik van wie weet kennen we elkaar wel Al maar weten we dat niet omdat we alleen de diepste geheimen van elkaar weten online en Dan de minder diepe dingen in het echt (Geen idee of je hem snapt haha)

Heel erg bedankt voor jullie lieve reacties, ze maken me altijd blij❤️

groetjes eendje die niet zomaar weggaat❤️

PS: ik zal het zeggen als ik mn lied ga uitbrengen🤪

• July 17, 2025

Hallo ​@eendje ,

Ja, ik vat ‘m inderdaad😜 Alleen denk ik dat ik wel makkelijk te herkennen ben…

Soms kom ik iemand tegen en dan denk ik van: jij zou best ook op het forum kunnen zitten, maar ik denk niet dat dit forum veel bekendheid heeft en dat maar een heel klein percentage van de kinderen (misschien wel minder dan 1%) überhaupt van het bestaan afweet. Of inderdaad, zoals je al zei lijkt dat alleen maar zo… Wie weet zitten er gewoon een heleboel mensen mee te lezen🤔 

Misschien nog even een tip: je kunt ook doorgaan met tekenen, als je zo goed was zou je dat nu weer kunnen zijn! En anders zijn er genoeg filmpjes die kunnen helpen. Ik kijk meestal naar LinekeLijn (op YouTube) maar ik kan het niet zo goed als zij😅

Of je kunt gaan schaken. Ik merk dat heel weinig jongeren dat tegenwoordig doen, dat vind ik best jammer want het is megainteressant en je wordt er best slim van🧐 Als je het echt niet lukt ken ik nog wel een paar leuke plaatsen😏

Fijn dat onze reacties jou zo blij maken, ik word ook altijd blij van jouw blije reacties❤

Veel liefs van mij❤❤

PS: Als jij je lied uitbrengt ga ik er ook één schrijven😉

eendje
Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • July 17, 2025

@natuurlijk_roodharige 

Ik zal je lied luisteren❤️

lieve reactie zoals altijd❤️❤️

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Lieve eendje,

Ik wil je eerst zeggen, je bent niet alleen. Wat je nu voelt, is ontzettend zwaar, maar het betekent niet dat je er altijd zo voor zult staan. Het is ok om je verloren, leeg of boos te voelen. Het is ok om niet te weten wat je moet doen of waar je heen moet. Maar weet dit, je verdient hulp, je verdient rust, en je verdient om gehoord te worden.

Het is begrijpeleik dat je niet terug wilt naar therapie als dat niet goed voor je voelde. misschien is er iets anders dat je kan helpen. Misschien is er iemand anders met wie je kunt praten, iemand die je vertrouwt. Of misschien is er een plek waar je je veilig voelt, zelfs al is het maar voor even.

Weet dat je het niet alleen  hoetf te doen. Er zijn mensen die om je gevne, die willen helpen, die willen luisteren. Het is ok om hulp te vragen. Het is ok om te zeggen: "Ik heb je nodig."

Als je het gvoel hebt dat je in gevaar bent of dat je het niet meer ziet zitten, zoek dan alsjeblieft hulp. Bel een vertrouwenspersoon, een hulplijn, of ga naar een veilige plek. Je bet belangrijk. Je leven is belangrijk.

Als je wilt praten, ik ben er voor je. Je hoeft het niet alleen te doen.

xx liefs Wolf 🐺