Skip to main content

moe en niet gemotiveerd

• December 16, 2024
  • 1 reactie
  • 22 Bekeken

Nachtbloem261
Forum|alt.badge.img+1

hallooooooooooooo ik tpyp dit om precies 00:00 echt leuk want ik mag morgen uitslapen . ik ben niet moe als slaap moe maar moe als in heb geen zin meer. wel in leven maar niet meer in school. ik zit op vwo in de tweede  en heb nu al een tijdje heel weinig motivatie voor schoolwerk. het is niet echt een vraag maar hebben jullie dit ook en wat doe je als geen motivatie hebt

ik ben ook gewoon verslaafd aan netflix en andere dingen<: 

ik vraag i andere wel of jullie nog leuke films hebben.

liefsssss

nachtbloempjeee

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Hey ​@Nachtbloem261 ,

Ik snap je helemaal, die motivatie voor school kan echt ver te zoeken zijn, zeker als het gewoon voelt alsof je er geen zin meer in hebt. Het is heel normaal om zo te voelen, zeker op de middelbare school waar alles soms best veel wordt. Wat mij helpt als ik geen motivatie heb, is kleine doelen stellen, bijvoorbeeld maar 10 minuutjes aan iets werken en dan pauze nemen. Of jezelf belonen met iets leuks, zoals een aflevering van een serie kijken na het maken van een taak.

Netflix is natuurlijk heerlijk, en verslaving is herkenbaar! Misschien kun je proberen om die series of films te gebruiken als beloning, dan voelt het minder als ‘moeten’. Wat betreft leuke films: “The Perks of Being a Wallflower” is een aanrader als je van verhalen over jongeren houdt, of “To All the Boys I’ve Loved Before” als je zin hebt in iets luchtigs en romantisch.

Rust goed uit en geniet van het uitslapen morgen, dat is super belangrijk! Hou vol, je bent niet alleen.

xx liefs Wolf 🐺