mn verhaal publiek maken

  • 3 May 2023
  • 3 reacties
  • 94 Bekeken

Badge

Heeyyy menskes ik ben dus zeg maar paar maand geleden door m'n ex aangerand heel gedoe enz mr ik wil eigenlijk mn verhaal openbaar maken mr weet niet of dat verstandig is


3 reacties

Reputatie 4
Badge +1

ik vind het ten eerste echt super vervelend voor je om te horen dat je ben aangerand en dan ook nog is door je ex, maar soms helpt het om er met een psycholoog of iemand waar je 100% in vertrouwt er over te praten en te zorgen dat je heel makkelijk gezegd er over heen bent, natuurlijk zal het je een lange tijd achtervolgen, maar tot de tijd is dat je je er oke bij voelt om het te vertellen om het dan te vertellen, maar ik zou er wel miet iemand over praten hoe moeilijk dat ook is. 

xx Valerie

Reputatie 2
Badge +1

Dat is erg naar hopelijk voel je je nu iets beter, ik ben zelf meerdere keren aangerand en een keer verkracht praten helpt heel erg en je verhaal delen/openbaar maken ook WEL kan het het ook erger maken. Stel jezelf deze vragen en het liefst nog meer.

 

  1. Kan ik alle haat reacties die mogelijk komen aan?
  2. Kan ik het aan als ik er gepest mee word?
  3. Kan ik het aan als mensen me dingen gaan noemen als “slet”, “hoer” etc. ?

Ik spreek uit ervaring, mensen kunnen dat oprecht gaan doen. Heel harteloos en totaal niet terecht. Ik zou willen dat zulke mensen anders waren :/

  1. Waarom wil ik het openbaar maken?
  2. Voel ik me veilig bij de gedachten dat mogelijk heel de wereld dit zou weten?
  3. Wat kan ik doen als het de verkeerde beslissing was?
  4. Hoe kan ik er voor mezelf zijn en mezelf steunen als ik dat nodig heb?
  5. Schaam ik me er niet meer/niet voor?

Etc.

 

Hopelijk heb je er wat aan 😊❤

Sleepwell ❤

Reputatie 2
Badge

Hey,

Als alle belangrijke mensen het nog niet weten → vertel hun het eerst! 

En idd zoals ‘Growing Tree’ ga eerst dat lijstje af

 

step by step, day by day

Reageer