Vraag

mn ouders vertellen dat ik professionele hulp nodig heb

  • 24 September 2023
  • 2 reacties
  • 70 Bekeken

Badge

Ik worstel al sinds dat we verhuisd zijn naar Nederland (als jong kind), met depressie en zelfdoding gedachten (de laatste jaar is het wel op de ergst gegaan). Er zijn tijden waar ik super blij ben enz maar eig altijd als ik alleen in de kamer zit gaan er donkere gedachten door me heen. Ik heb al een paar keer dingen geprobeerd maar is nooit gelukt. Maar ik heb een paar maanden geleden een jongen ontmoet waarvoor ik beter wil worden. Maar ik weet dat ik daar professionele hulp bij nodig zou hebben. Maar ik weet niet hoe ik tegen mijn ouders moet vertellen dat ik dat nodig heb en waarom. Ik weet ook dat ze dan mn littekens zouden zien en ik wil hun dat niet aandoen omdat ze best wel dik en paars zijn en dus niet echt de mooiste dingen die je op je kind zou willen zien. En dus is mijn vraag hoe ik dit op de beste manier aan hun kan vertellen en vragen om hulp?

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

hoii

je kunt een brief schrijven, waarin je alles zet wat je denkt, hoe je je soms voelt, en dat je hulp wil.

ik weet dat het lastig is, maar je moet écht hulp krijgen!!

groetjesss😉

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Call.Me.Joey ,

 

wat goed van je dat je erover denkt om hulp te vragen! Zoals @Anoniempjuh ofz  al zegt, is het belangrijk dat je hulp krijgt.

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen een plannetje wil bedenken om het aan je ouders te vertellen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning bij je zelfmoordgedachten contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

 

Veel sterkte gewenst,

 

groetjes van Marieke

 

Reageer