mn leven is raar

  • 30 December 2019
  • 2 reacties
  • 93 Bekeken

Badge

Ik schrijf dit eigenlijk omdat iemand me deze site aangaf iemand waarover ik het dalijk ga hebben.

Ik ben Filip, ik ben 14 en ik heb verschijnlijk depressie ofzo. Ik geef je wel wat backstory op dit, ik ben toen ik 3 was verhuist naar Nederland uit Polen. Een paar maanden dat ik met mijn familie hier naartoe ben verhuist gingen mijn moeder en vader uit elkaar, een paar maanden vind mijn moeder een vriendje, een testosteroon geladen agressieve hond die psychisch is. Hij dronk heel veel, hij werd ook boos om elk klein dingetje. Hier ongeveer begint het, hij en mijn moeder beginnen steeds weer ruzie te maken waardoor ik bang woord, tot deze dag ben ik bang als het snachts heel stil is in mijn huis (ik woon nu bij mn vader en stiefmoeder). Mijn moeder en haar vriendje beginen nog vaker ruzie te krijgen en mijn moeder raakt verslaaft aan alcohol, zij gaat tegen mij liegen over heel wat dingen waardoor ik nu mensen niet vaak vertrouw, er waren dagen waar ze waker werd rond 10 uur 'S ochtends en naar de winkel ging waarbij ze zij dat ze broodjes ging halen maar een heel plastic zak bier haalde en toen ze terug was ging drinken, zo gaat dit door en door, ze een keer ruzie met haar vriendje een keer met andere mensen en zie dat alles, dr was eens een keer dat ik naar haar huis kwam toen ik al bij mn vader woonde waar ze super boos op mij was omdat ik boeken uit de bib heb geleend en toen haar vriendje haar vast hield ik weg moest rennen alsof ik rende voor mn leven maar dat was t over mn moeder. Ik was altijd eenzaam en stil op school, ik had eigenlijk nooit vrienden. Sinds een jaar of ongeveer 3 zit ik echt bijna altijd in de put, maar laatst is het echt een keer heel goed en dan weer slecht, een week of drie geleden begon ik met een meisje praten uit mijn klas omdat ik niks beters had te doen, ik begon erna met haar op whatsapp praten naar school over allerlei dingen, op een dag verteld ze me dat ze me leuk leuk vind en de eerste paar minuten kon ik t echt niet geloven maar ze loog niet, maar ik die gwn geen ervaring heeft in praten met meisjes praat ik mezelf uit die situatie , ik praat met haar elke dag en ik vind haar echt het liefste en mooiste meisje ooit en ik weet niet of ik mezelf niet had dood gemaakt zonder haar, maar waar t op uit komt is ik word niet veel blijer maar en ik wil hulp zoeken maar waneer ik over een psycholoog praat met mijn vader zegt ie altijd dat ik gwn normaal ben. Zij vertelde me over deze site en dat ik mischien met onze mentor moet over praten en ik zit te twijfelen of ik dat moet doen


2 reacties

Heyo,

 

Je hebt heel wat meegemaakt je hele leven al, naar Nederland verhuisd,  ouders uit elkaar, en gewelddadige vriend, je moeder die verslaafd is geworden aan alcohol.  Jemig dat is veel.

Gelukkig woon je nu bij je vader en haar vriendin. Hoe is de situatie bij je vader? Is het daar wel fijn(er) om te wonen?

Je moeder wordt vaak boos op jou als jij daarkomt. Misschien bedoeld ze het niet zo, maar komt het door de alcohol en de gewelddadige vriend die haar zo heeff gemaakt wat natuurlijk erg triest is.

Gelukkig heb je iemand gevonden waar je steun kan vinden al ik het goed begrijpt.  Dat meisje geeft echt veel om jou en wilt het beste voor je hebben. Kan je bij haar terecht als je emoties te hoog oplopen? Misschien kan je samen met haar en haar ouders contact proberen te zoeken met een psycholoog,  of huisarts, zonder dat je ouders ervan weten. En heel misschien kan de huisarts het dan aan je vader duidelijk maken dat jij wel degelijk behoefte hebt hulp en kunnen jullie samen opzoek gaan naar passend hulp voor jou.

Je zou qua je moeder en haar vriend betreft ook anoniem aangifte kunnen doen bij de politie. Die kunnen dan langsgaan om te kijken hoe de situatie daar is, als het zo is als jij zegt dat die vriend erg gewelddadig is, kan hij daarvoor aangepakt worden.  Je moeder zou dan misschien ook hulp kunnen krijgen, en van die verslaving afkomen.  Maar dat is natuurlijk niet niks, en ik kan begrijpen dat je het moeilijk/ eng vind om die stap te zetten. 

 

Blijf vooral veel contact houden met dat ongelofelijk lieve meisje. Ze geeft om jou en samen kom jij hier uit!

 

Sterkte!

Spookyzx.

P.s. als de emoties te hoog oplossen kun je altijd bellen of chatten met de kindertelefoon of 113 deze mensen bieden altijd een luisterend oor en geven je veel steun en kijken naar de mogelijke oplossingen!

 

 

Hallo ikweethetniet :)

Vervelend dat je thuissituatie zo naar is! Gelukkig is er een meisje dat om je geeft zodat je het met haar kan bespreken. Ik denk dat je pas met je mentor of vertrouwenspersoon moet praten als je er zelf echt klaar voor bent en het ook echt zelf wil. Het is wel verstandig om te praten met je mentor zodat hij/zij jou en je ouders er wellicht bij kan helpen. Ik herken tevens het feit dat je moeder verslaafd is aan alcohol, mijn vader is zelf ook verslaafd aan alcohol dus ik herken het dat het heel erg vervelend is. Je kunt inderdaad altijd met De Kindertelefoon of met 113 bellen/chatten als je het wilt.

-Dr8gon99

Reageer