mijn zusje snijdt zichzelf

  • 16 April 2020
  • 3 reacties
  • 147 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal,

Ik zit met een probleem. Mijn zusje zit nu in de eerste en het gaat niet lekker op school met haar. (Ik zit trouwens in de derde) Gister vertelde ze me dat ze zichzelf al een tijdje snijdt omdat ze vaak boos is, verdrietig is en omdat ze zich leeg voelt. Ze liet het me ook zien.  Ik schrok hier heel erg van.  Ik moet er steeds aan denken wat er dan door haar heen gaat als ze het doet. Ik had het nooit verwacht want ze is heel jong vergeleken met haar klas en ze is ook nog best kinderlijk. Ik zei tegen haar dat ik haar met alles zal helpen en dat ze altijd tegen me kunt praten. Ook zei ik dat ik het tegen niemand zou zeggen. Ze zei dat ze het niet meer zou doen maar dat geloof ik niet, want je stopt niet ineens. Ik maak me echt heel erg zorgen. Wat moet ik doen? Ik wist wel dat het niet altijd goed ging op school maar ik had nooit verwacht dat het zo erg was. Er zullen vast wel meer dingen aan de hand zijn. Ik wil haar echt helpen maar ik durf het ook niet tegen mijn ouders te zeggen, ik ben bang dat ze heel erg boos op haar worden. Onze ouders zijn al heel lang gescheiden maar maken nog steeds veel ruzie. Mijn moeder maakt nu ook heel veel ruzie met haar nieuwe man. Dit gaat komt ook grotendeels door de coronacrisis. Ik voel me nu ook heel schuldig omdat ik voorheen ook vaak ruzie had met mijn zusje. Weet iemand misschien wat ik moet doen? Alvast heel erg bedankt! 

 

Liefs X


3 reacties

Badge +1

Het klinkt misschien heel suf en ik ben ook geen expert maar ik denk dat het goed is als je gewoon leuke dingen met haar gaat doen. Alle kleine beetjes helpen.

Als ik jou was zou ik met haar praten over haar problemen en laten merken dat je er altijd voor haar bent 

Dankjewel voor jullie reacties <3

Reageer