Skip to main content

Mijn zus

• December 18, 2024
  • 1 reactie
  • 272 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

hey..

Toen ik in groep 8 zat, had ik een keer gezegd dat ik heb gevaped, want dat vonden ze stoer, maar ik wilde het niet doen, dus ik had dat gezegd, zodat ze stopten met het pesten van me, maar toen kwamen ze er een week geleden er weer op terug, dus ik helemaal in paniek, want ik zit op de zelfde school als mijn zus, en die vriendinnen stonden erbij, maar die hadden dus dat gehoord, dus ik had snel verzonnen dat ik een vriendin had voor 5 min en het had uitgemaakt, omdat ze vapede, want ik dacht dat ze daardoor miss niet gingen snitchen bij mn zus, maar dat hebben ze wel gedaan. En nu denkt mijn zus dat ik vape en dat ik een vriendin heb gehad, en ik heb al tegen mijn vrienden gezegd dat ik gelogen heb, en heb het hele verhaal ook aan mijn zus verteld, maar ze geloofd me niet, omdat ik ook al bijvoorbeeld een keer snap had, maar dat mocht ik niet, en nu voel ik me echt super stom en weet ik niet wat ik moet doen. want als ze het tegen mn ouders gaat zeggen, gaan ze me echt vermoorden, en het is sws een kutgevoel als je zus je niet geloofd, dus wat moet ik doen!!! ik voel me nu echt super kut. want iedereen kijkt me op school nu ook echt aan

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Hey ​@heyy_2011, wat een rot situatie zeg. Het is heel begrijpelijk dat je je zo voelt, vooral omdat het nu zo ingewikkeld is geworden door die leugens die je vertelde om de boel te stoppen. Het is dapper dat je het nu eerlijk hebt geprobeerd uit te leggen aan je zus, ook al gelooft ze je nog niet meteen.

Mijn tip is: geef het even tijd. Soms hebben mensen tijd nodig om te verwerken wat je zegt, vooral als ze eerder iets anders dachten. Blijf rustig en eerlijk tegen je zus, en probeer haar te laten zien dat je écht niet vape en dat die verhalen niet kloppen. Probeer ook te praten met iemand die je vertrouwt, bijvoorbeeld een leraar of mentor op school, die je misschien kan helpen om dit op te lossen.

En onthoud: iedereen maakt wel eens fouten, het belangrijkste is dat je er nu eerlijk mee omgaat en probeert het goed te maken. Probeer je niet te veel aan te trekken van wat anderen denken, jij bent meer dan die verhalen.

Als het echt heel zwaar voelt, praat er dan ook met je ouders over, voordat het erger wordt. Ze zijn er om je te steunen, ook al lijkt het nu misschien anders.

Je bent sterk genoeg om hier doorheen te komen!

xx liefs Wolf 🐺