Vraag

Mijn zin om te leven begint af te nemen

  • 3 December 2022
  • 11 reacties
  • 152 Bekeken

Reputatie 2
Badge

hallo iedereen,

 

Ik merk de laatste tijd dat het zwaarder en zwaarder word. Mij zin om televen begint af tenemen. ik merk als ik bepaalde dingen die zo als bussen ik denk stond ik nu maar stil op de eg of zo iets. De tijd gaat slomer en slomer. Als dit op dit niveau doorgaat barst ik een keer in tranen uit of is het mijn tijd. Diep van binnen kan ik het mezelf niet aan doen maar die is ook al verdwenen of veel minder geworden. Ik ga mijn best doen om ze snel mogelijk iets van hulp te fiksen maar ja kan helaas niks beloven.

 

vriendelijke groet anoniemand999


11 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @anoniemand999 , 

Wat rot dat het de laatste tijd zwaarder en zwaarder wordt. Goed dat je deze gevoelens hier op het forum deelt en dat je je best doet om hulp te zoeken. Mocht je je verhaal anoniem willen delen dan kun je ook  elke dag van 11:00 tot 21.00 uur met De Kindertelefoon bellen (0800-0432) of met ons chatten. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Veel sterkte!

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon

Reputatie 2
Badge

Hoi @JanneB ,

 

Ik had vandaag een wel vol te houden dag allen bepaalde dingen vreten mij helemaal op als dit zo door gaat weet ik niet of ik dit jaar haal zonder zelfbeschadigingen of iets door kom. Kon het mezelf eerst niet aan doen voor mijn gevoel maar nu doe ik het bijna ik weet onder tussen dan het ook niet werkt :( gelukkig nog niks gedaan ben mentaal sterk zat daarvoor ,maar ja is wel gewoon kut. Ik hoop dat ik het gesprek krijg en de hulp die ik nodig heb want ja kan misschien wel hulp krijgen maar dan moet het ook wel bij je passen. 

Mijn excuses voor de Nederlandse taal in het algemeen.

 

groetjes anoniemand999

Reputatie 7
Badge +14

hoi @anoniemand999,

ik had me voorgenomen om hier op het forum pas weer iets te posten als mijn waarschuwingen 'verlopen’ zouden zijn… gewoon omdat ik niet weet wat ik nog wel en wat ik niet mag plaatsen…. altijd heb ik alles met de beste bedoelingen en volgens mij volgens de (toen geldende) regels geplaatst, maar ja…. uhm, nou ja, nu even ‘to the point’ en waarom ik nu wel iets ga plaatsen.

Ik lees nog steeds wel af en toe mee op het forum en vandaag 'moest’ ik gewoon reageren op jouw topic, omdat het me raakt wat je allemaal schrijft.

Ik heb ook al je vorige reacties en topics gelezen en ondanks jouw pogingen om er het beste van te maken lijkt het jammer genoeg niet (blijvend) te verbeteren.

Zelf ken ik ook wel wat ups en downs (ik ga nog wel een eigen topic maken over wat er de afgelopen tijd gebeurd is) en heb ik (weliswaar gelukkig kortdurend en bij vlagen) wel eens gedachten zoals jij die beschrijft…. dat als ik onder een bus zou komen, dat me dat helemaal niets uit zou maken…..

Ik zeg dat nu wel, maar tegelijkertijd wil ik helemaal niet dood. Ik ben een jongen van 14 en ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik vind mezelf nog veel te jong. Jij en ik staat nog een toekomst te wachten waarin vast nog heel veel mooie dingen kunnen komen en die wil ik ontdekken.

Behalve dat je in het verleden gepest bent op school heb ik geen andere concrete dingen terug kunnen lezen. Sorry als ik dingen over het hoofd gezien heb als je die wel geschreven hebt. Natuurlijk heb ik wel gelezen dat je niet lekker in je vel zit en dat (wat de reden daar ook van is) doet me pijn en ik zou je graag helpen jouw situatie te verbeteren. Ik weet alleen nog niet precies hoe 😉

Misschien helpt het als ik iets meer over mezelf vertel. Het grootste gedeelte van mijn leven heb ik (op verschillende plekken) in het buitenland gewoond, eigenlijk totdat ik naar de middelbare school ging. Ik had een onbezorgde jeugd en kwam er pas achter in Nederland dat 'men’ vond dat ik ‘anders’ was dan dat ik zelf dacht te zijn. In het buitenland vonden mijn klasgenoten en vrienden mij 'gewoon mezelf’, maar terug in Nederland vonden ze het raar dat ik als jongen danste en nogal gevoelig ben en soms emotioneel sneller geraakt ben dan leeftijdsgenootjes. Zelf had ik wel al ergens het idee/gevoel dat ik jongens leuker vond als meisjes, met jongens een betere klik had ofzo, maar er nooit iets 'naars’ over gehoord van anderen in die tijd.

Ondertussen woon ik alweer een paar jaar in Nederland en weet ik dat ik op jongens val en mijn familie en directe vrienden hebben er (gelukkig) nooit een probleem mee gehad. Ik vertel dit allemaal, omdat ik merk dat als je over 'dingen’ kunt praten, die misschien door anderen niet zo vanzelfsprekend geaccepteerd worden, het makkelijker is om er mee om te gaan.

Misschien kun je voor jezelf bedenken welke dingen een rol zouden kunnen spelen bij waarom jij niet altijd even lekker in je vel zit.

Je hoeft dat niet perse hier te delen als je je daar niet fijn bij voelt, maar ik denk dat als je er sws met iemand over zou kunnen praten je dat zou kunnen helpen.

​Zelf kan ik in principe met ‘iedereen overal’ wel over praten, maar er zijn een paar mensen bij wie ik me ècht ​1000% op mijn gemak voel en die er altijd voor me zijn en dat zijn mijn 5 jaar oudere ‘tweelingbroers’. Eigenlijk ben ik hun ‘pleegbroertje’, maar das een lang verhaal.

Zij zijn ook gay en dansen en we houden allemaal heel veel van muziek. We hebben veel raakvlakken. Behalve dat ik over alles met ze kan praten en dat ik weet dat ze 1000% zijn te vertrouwen zijn er ook momenten waar geen woorden (die door hen uitgesproken worden) aan te pas komen…. Dat klinkt waarschijnlijk een beetje mysterieus, maar ik bedoel dat ze me dan bijvoorbeeld een dikke knuffel geven en een blik in hun ogen zegt dan meer dan woorden zouden kunnen opleveren. Of ze ‘sturen’ me een mooi liedje, waarbij zowel tekst als muziek van grote betekenis kunnen zijn. Natuurlijk is dat persoonlijk hoe je een tekst/muziek ‘ervaart’, maar wij snappen elkaar daarin heel goed.

Eerder had ik geschreven dat ik jouw situatie zou willen helpen verbeteren en aangezien een knuffel en een mooi liedje mij meestal wel (op weg) helpen wil ik jou als eerste een dikke knuffel geven (las je het goed vindt), want je komt sws op mij over als een aardige, lieve jongen en verder heb ik ook een liedje voor jou uitgekozen. Bij mijn keuze werd ik geholpen door een herhaling van een aflevering van de Beste Zangers afgelopen nacht.

Mijn tweelingbroers zeggen dat iedereen zijn/haar eigen betekenis aan een liedje kan geven en ik hoop dat het jou ook een beetje op weg kan helpen.

Hier een linkje naar het liedje:

 

Hieronder de tekst:

Roxeanne Hazes & Nielson - Wie ik zoek

Het is stil hier op de brug
En donker in mijn hart
Ik vraag me af waar ben jij nou
Het wachten maakt me leeg
De regen laat mij koud
Waarom hoor ik niks van jou

Is er iemand die mij ziet staan hier
Neem me mee naar huis
Want ik droom

Van een zon die schijnt
Maar zie alleen een rookgordijn
Wanneer, haal je me hier weg
Zeg me waarnaar toe
Hoe versla ik de nacht
Ben jij, wie ik zoek
Wie ik zoek

Ik wil voelen dat ik leef
Breng me ergens heen
Waar ik in mezelf geloof
Niets is wat het lijkt
Ik heb een grote bek
Maar vanbinnen ga ik half dood

Is er iemand die mij ziet staan hier
Neem me mee naar huis
Want ik droom Van een zon die schijnt
Maar zie alleen een rookgordijn
Wanneer, haal je me hier weg
Zeg me waarnaar toe
Hoe versla ik de nacht
Ben jij, wie ik zoek
Wie ik zoek, yeah

Ohh, vicieuze cirkel, doe ik
Wordt het ooit nog rustig in mij

Als de zon nog schijnt
Vertel me dan waar ik moet zijn
Beter, haal je me hier weg
Zeg me, waarnaartoe
Dan verslaan we de nacht
Ben jij, wat ik zoek
Wat ik zoek

Beter, haal je me hier weg
Zeg me, waarnaar toe
Dan verslaan we de nacht
Ben jij, wat ik zoek
Wat ik zoek

Beter, haal je me hier weg
Zeg me, waarnaar toe
Dan verslaan we de nacht
Ben jij, wat ik zoek
Wat ik zoek

Wie ik zoek
Wie ik zoek

https://songteksten.net/lyric/7781/107813/roxeanne-hazes/wie-ik-zoek.html

 

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +14

hoi @anoniemand999 ,

 

ik heb net een berichtje gepost, maar die moet eerst gecheckt worden door een moderator, dus je moet nog even geduld hebben tot ie verschijnt 😃

 

Ik hoop dat het een goeie dag wordt voor iedereen

 

Gr. MickeyMouse

Reputatie 2
Badge

bedankt voor je reactie @MickeyMouse. Ik ben zelf nog 15 vind het ok jong. Je hebt vaker het woorden niet lekker in je vel gebruik maar jammer genoeg heb je het dan over denk meer als 1 maand geleden als het er niet nog veel meer zijn. Ik heb het de laatste tijd zwaard door van alles om mij heen is gebeurd. Ik kom ooit uit deze put de vraag is hoe en hoelang gaat het duren (waarschijnlijk een best lange tijd). Ik praat met de mensen die ik vertrouw en het voelt goed het word er dan wel niet veel beter op (kom misschien ook omdat ik nog ver van het normaal zit) maar, ik ga mijn best doen om het einde van het jaar te halen zo als ik nu ben (zonder littekens) kan niks beloven. Voel zeker dan ik al (snel) richting het einde van mijn latijn ga. Ik heb geen idee hoe je mij zou willen helpen maar ik zou het natuurlijk accepteren heel graag want ik help hulp hard nodig want dit kan zo niet verder voor mijn gevoel.

 

Vriendelijke groet anoniemand999

Badge

Hey @anoniemand999 

Jeetje wat vervelend voor je ik heb ook zelfmoord neigingen gehad het beste is om er over te praten 

Ik weet hoe je je voelt ben zelf namelijk 2.5 jaar lang gepest om wie ik ben.

Ik hoop dat weer goed gaat met je.

Groetjes lisa 

Reputatie 2
Badge

hey @Lisa wark het jaar helaas allen maar berg afwaard en heb vor mijn gevoel het pesten op de basisschool nog niet eens kunnen verwerken. Zo als ik al vaker heb gezegt heb ik ga mijn best doen om hulp tekrijgen. Als je benieuwt ben hoelang ik gepest ben denk toch wel rond de 4 jaar als het er geen 5 waren 

 

groetjes anoniemand999

Badge

Das best lang heb je al met een psycholoog gepraat hierover? Groetjes Lisa 

Reputatie 2
Badge

Lisa jammer genoeg niet ben bezig met hulp zoeken.

Dit bericht is door De Kindertelefoon aangepast vanwege forumregel 10. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.

Reputatie 7
Badge +14

 

hoi @anoniemand999   ,

dankjewel voor je reactie en sorry dat het even geduurd heeft voordat ik daarop reageer.

 

bedankt voor je reactie @MickeyMouse.

 

geen dank

 

Ik ben zelf nog 15 vind het ok jong. Je hebt vaker het woorden niet lekker in je vel gebruik maar jammer genoeg heb je het dan over denk meer als 1 maand geleden als het er niet nog veel meer zijn. Ik heb het de laatste tijd zwaard door van alles om mij heen is gebeurd.

 

ik begrijp dat het de laatste tijd steeds zwaarder voor je wordt. Heb je het gevoel dat je minder controle krijgt op de dingen die om je heen gebeuren? Heeft jouw omgeving wel in de gaten dat het steeds zwaarder voor je wordt of heb je het gevoel dat ze dat niet snappen. Als dat zo is, denk je dan dat het zou kunnen komen omdat jij niet duidelijk genoeg laat merken hoe slecht het met je gaat?

Ik bedoel dus niet dat het jouw schuld is dat ze dat niet in de gaten hebben. Ik kan me voorstellen dat het gewoon ook niet makkelijk is om het te vertellen en dat je misschien ook niet over wilt komen als iemand die klaagt. Soms worden signalen die je geeft niet goed opgepikt door de ander en dat is niet echt iemands schuld, maar wel jammer als het gebeurt.

 

Ik kom ooit uit deze put de vraag is hoe en hoelang gaat het duren (waarschijnlijk een best lange tijd). Ik praat met de mensen die ik vertrouw en het voelt goed het word er dan wel niet veel beter op (kom misschien ook omdat ik nog ver van het normaal zit) maar, ik ga mijn best doen om het einde van het jaar te halen zo als ik nu ben (zonder littekens) kan niks beloven. Voel zeker dan ik al (snel) richting het einde van mijn latijn ga. 

 

goed om te lezen dat je ervoor wilt vechten om het beter te krijgen en ik lees ook dat je ook redelijke doelen stelt, zoals dat het niet na een nachtje goed slapen of een goed gesprek allemaal ineens opgelost is. Ik zou wensen voor jou dat het wel zo makkelijk op te lossen zou zijn, maar ja, de praktijk is anders. 

Doe jezelf niet tekort als je zegt dat je nog ver van normaal zit. Er zijn jou de laatste jaren dingen aangedaan (zoals dat pesten) door anderen en dan is het logisch dat dat invloed heeft op hoe je je nu voelt.

Dat er nu meer dan eerder hulp komt lijkt me hard nodig, zeker omdat je zelf aangeeft steeds meer moeite  lijkt te moeten doen om het vol te houden allemaal.

Ik gun jou alle hulp die je nodig hebt en liefst zo snel mogelijk.

 

Ik heb geen idee hoe je mij zou willen helpen maar ik zou het natuurlijk accepteren heel graag want ik help hulp hard nodig want dit kan zo niet verder voor mijn gevoel.

 

dat snap ik. Wat ik eerder schreef was ook best wel vaag en niet echt heel erg concreet. Ik ga proberen om het wat te verduidelijken,

Wat ik probeerde te bereiken met wat ik schreef was om jou een soort van spiegel voor te houden van de situatie waarin jij je (volgens mij, maar dat kan voor jou natuurlijk heel anders voelen) bevindt.

Als ik op mijn gevoel afga en de manier waarop ik zelf door mijn omgeving (met name door mijn tweelingbroers) vaak geholpen wordt, dacht ik dat dat wat mij helpt, jou misschien ook wel zou kunnen helpen.

Het helpt mij als anderen mij helpen mijn situatie beter te leren begrijpen, want hoe beter ik begrijp wat er speelt, hoe beter ik het ook aan anderen duidelijk kan maken en dus ook beter om hulp kan vragen. Hoe duidelijker ik kan vertellen waar ik mee zit, hoe beter anderen mij ook kunnen helpen.

Wat betreft het liedje wat ik voor jou gekozen heb, is mijn gevoel (maar natuurlijk kan dat voor jou heel anders zijn) dat de tekst redelijk beschrijft in welke situatie jij je nu bevindt.

Niet helemaal letterlijk natuurlijk, maar wel dat je je 'donker in je hart voelt, hoopt dat iemand je ziet staan, dat je droomt van de zon die schijnt,  maar alleen het rookgordijn ziet, dat je hoopt dat iemand je uit die situatie haalt’, dat je wilt vechten om je beter te voelen (hoe versla ik de nacht en ik wil voelen dat ik leef), niets is wat het lijkt (misschien omdat je  soms zegt dat het beter gaat dan dat je je werkelijk voelt, wat heel goed te begrijpen is) terwijl je van binnen half dood gaat.

Tenslotte nog 'vicieuze cirkel, doe ik, wordt het ooit nog rustig in mij’ om aan te geven dat je jouw situatie als ernstig ervaart en voor mijn gevoel spreekt daar ook een beetje wanhoop of verlies aan controle op de situatie uit.

Nogmaals, zo vertaal ik de tekst naar hoe ik jouw situatie inschat en daar kan jij natuurlijk heel anders over denken. In het verleden hebben mijn broers mij met liedjes zo dingen een op rijtje kunnen laten zetten over dingen die in mijn leven speelden.

Ik hoopte jou op dezelfde manier een beetje op weg te kunnen helpen. Begrip te tonen voor jouw situatie en tegelijkertijd ook een arm om je schouders om je dat ‘lichamelijk’ ook te laten voelen.

Dat je er niet alleen voor staat.

Het liefst had ik je natuurlijk echt willen kunnen helpen, maar meer dan dit kon ik niet bedenken. De mogelijkheden binnen de forumregels zijn ook beperkt en ik ben natuurlijk ook geen echte hulpverlener die precies alles weet.

Ik hoop dat je echt irl geholpen wordt door iemand met kennis en verstand van zaken, want jij verdiend het om een goede toekomst tegemoet te gaan.

Misschien kan de huisarts je helpen of jouw mentor of familie ofzo, maar waarschijnlijk heb je daar zelf ook al aan gedacht.

 

Het beste voor nu en als je nog vragen hebt, stel ze gerust en ik zal proberen om ze te beantwoorden.

 

Liefs,

Gr. MickeyMouse

 

 

Reputatie 2
Badge

Hey MickeyMouse,

 

Ik had vandaag weer gesprek op school en een van de scenario ‘s die ik al had bedacht komt misschien uit voel heel kut maar word er aan het einde van de rit hopelijk wel beter van. Ik snap jou volledig  thx. Ik wil er voor vechten en ga mijn best doen en heb voor heen gemerkt dat een gevecht tegen je zelf veel energie kost en moeite helaas toen te vroeg gejuicht. Ik ga de aankomende dagen aan kijken hoe het gaat het hoge woord is er namelijk uit dus ja.

 

Gr. anoniemand999

Reageer