Vraag

mijn vriendinnen gaan alleen nog met elkaar

  • 3 June 2020
  • 5 reacties
  • 100 Bekeken

Badge +1

Sinds corona heb ik online les. In het begin belde ik elke dag met vriendin 1, het was super gezellig en met haar heb ik altijd de beste klik gehad. Zei vertelde vriendin 2 over het bellen en zij wilde ook wel graag mee bellen. Dat was prima en het was gezellig voor een tijdje. Totdat ze opeens nooit meer konden… en als dan de camera op Google meet aan moest kon ik zien dat ze allebei tegelijkertijd aan het praten en lachen waren…. ook doen ze opeens heel kortaf. Als ik vroeg hoe het met haar ging zei ze alleen “goed”  niet eens “met jou”. Ze zitten nu we weer om de dag naar school moeten steeds samen, hierdoor ben ik alleen… ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik wil graag een nieuwe start maar daarvoor moet ik naar een ander niveau… alsjeblieft help me ik weet het niet meer....


5 reacties

Reputatie 1
Badge +2

Hey, ik zag dat niemand had gereageerd dus ik wou je proberen te helpen aangezien bij mij een beetje het zelfde is… heb je nog andere vriendinnen? Miss kan je daar wat vaker mee afspreken om een sterkere band mee te krijgen? Miss kan je er met je ouders over hebben? En weet je wrm ze niet meer met je om willen gaan heb je miss iets gedaan wat ze niet leuk vonden? Of negerde ze je gwn terwijl je niets deed?        
 

ik hoop dat ik je zo een beetje kan helpen💞

Badge +1

heyy super fijn dat je reageert!

vandaag tijdens school ben ik er dus achter gekomen dat ze een groepsapp hadden aangemaakt met de naam: schijt aan (mijn naam). ik was echt teleurgesteld en ben in mn eentje aan een andere tafel gaan zitten. heb er verder niet veel over gezegt. ik heb eigelijk geen andere vriendinnen. wel een paar maar die wonen ver weg en zitten niet bij mij op school… ik heb ook geen idee wrm ze me negeren enz ik heb vgm niks fout gedaan…

ik ben super blij dat je op me hebt gereageerd:kissing_heart:

Reputatie 1
Badge

 -onnodige quote verwijderd-

Dit is niet erg aardig van die ‘vriendinnen’.  Wat je nog zou kunnen doen is een confrontatie aangaan. En ze laten zien dat je je niet op je kop laat zitten! Bedenk wat je van te voren wil zeggen bereid het een keer goed voor en kom met harde woorden. Misschien beseffen ze dan wel waarmee ze bezig zijn. En bieden ze hun excuses aan. Niks zeggen is eigenlijk niet de oplossing snap je dat? Ik ben namelijk vroeger gepest en dat begint meestal een beetje zo. Ik zeg niet dat dat gaat gebeuren hoor tuurlijk niet alleen wees er allert op en laat gelijk zien dat je dit niet accepteerd. Wordt in ieder geval niet weer opnieuw vriendinnen met deze meiden dit is namelijk echt compleet gestort. 

Er zijn vast nog andere meisjes in je klas waar je misschien nog niet zo veel mee hebt gepraat of waar je een mindere klik mee hebt. Probeer je bij hun aan te sluiten misschien maak je wel nieuwe friends! 😉 En als dit allemaal niet werkt en de situatie erger wordt vertel het gelijk aan je ouders het is goed om die ook intelichten.

hoop dat je de tips opvolgt en dat het voor jou gaat werken meid! xx

Reputatie 2
Badge

  -onnodige quote verwijderd-

Hoii!

Sorry dat ik dit zeg, en het is ook niet stom bedoeld, maar dit noem je fake friends. Het lijkt me handig dat je hier met een juf/docent die je vertrouwt over praat. Je kan je ‘vriendinnen’ ook confronteren met het feit dat ze die groepsapp hebben aangemaakt. Vraag wat je verkeerd deed en gebruik harde woorden, net als Anoniemmegirl ook al zei.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes,

Stoutje

Hii!

Dit lijkt me echt heel erg. Verraden door je eigen '’vriendinnen'’. Ik zou het in ieder geval aan iemand vertellen die je vertrouwd (het beste is een volwassenen), dit kunnen je ouders zijn, een famililid of een vertrouwens persoon (die kan je vinden op school, bij de huisarts etc.). Dit zal waarschijnlijk al een enorme last van je schouders af halen, en je kan hulp krijgen. 

Verder zou ik ook, net als @Stoutje zei, met je '’vriendinnen'’ de confrontatie aan gaan. Het is handig om hiermee wel te wachten totdat je je weer (beter wil ik niet zeggen) maar sterker of zo voelt. Als je dat doet, is het handig om dat niet op school de doen (het wordt vaak gefilmd en zo). Ik zou ze er dan mee confronteren dat ze je eigenlijk aan het '’pesten'’ zijn, zo zou je het wel kunnen noemen. 

En ik zou ze er ook mee confronteren, over hoe zij zich zouden voelen als zij dit mee zouden maken. 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, en onthoud, dit is mijn mening (dus GEEN verplichting).

Groetjes!!

Reageer