Vraag

Mijn vriendin is depri

  • 22 December 2020
  • 6 reacties
  • 57 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi ik heet dus Lisa en ik was laatst bij mijn oma en ik was aan het bellen met mijn beste vriendin en ze gedroeg zich heel sad en ik hoorde haar huilen dus ik vroeg wat er aan het hand was ze zij dat er niks was dus de volgende dag vroeg ik aan haar of ze mischien een beetje depresief is en ze zij ja.. En mijn anderen vriendin snijd zich ook al HELP 


6 reacties

Hoi,

Ik denk dat het mischien goed is dat je met haar praat, je verwachtte die reactie waarschijnlijk al, maar het is waarschijnlijk toch verstandig. Probeer niet te close te komen, laat haar op haar eigen tempo dingen vertellen. Meer advies heb ik denk ik niet maar ik hoop dat je uit deze situatie komt.

Dankje maar ik weet echt niet hoe en waneer ik heb veel te veel stress ik heb 2 depri vriendinen een heeft een zelfmoord poging geprobeerd 

 

laat je vriendinnen vooral weten dat je er voor ze bent. maar je moet ook niet teveel last op je schouders nemen verwijs ze anders door naar een forum zoals dit of een contact persoon/psycholoog. jij bent geen psycholoog en bent ook in geen enkel opzicht verantwoordelijk voor wat zij doen.

Je hebt gelijk bedankt voor je advies 

 

Badge

Beste Lisa,

Als je het allemaal niet meer ziet zitten is het goed om dit aan een persoon te vertellen die vlak naast je staat zoals je moeder of grote zus/broer. Praten lucht op. Kun je aan niemand je verhaal kwijt, dan is er de kindertelefoon waar vrijwilligers klaar staan om jou te helpen! Zit je op de basisschool, dan is het goed om het aan je juf of meester te vertellen hoe je je voelt. Zij kunnen je een luisterend oor bieden en de juiste hulp aanbieden. Zit je op de middelbare school, bespreek dit met je mentor. Zij of hij zal je ook een luisterend oor bieden. 

Wil je je probleem graag anoniem kwijt? Dan kun bellen naar de Zelfmoordpreventielijn, daar kun je anoniem over je gevoelens praten via de telefoon of chat. Je kunt er dag en nacht bellen op 113 (normale belkosten) of gratis op 0800-0113. Je gesprek is anoniem en vertrouwelijk.

Voor je vriendinnen geldt hetzelfde, zoek mensen die naast je staan en die je vertrouwd. Praat erover, en onthoud 1 ding, het gras is altijd groener bij de buren en je bent nooit de enige met die problemen.

Over je stress, probeer je gevoelens op papier te zetten en verscheur het briefje of gooi het briefje met een steen zover mogelijk in zee of een meer. Probeer dingen te doen waar je blij van wordt, een rondje lopen doet ook wonderen!

Ik wil je het beste wensen en onthoud 1 ding, je bent niet alleen Lisa.

Groet,

Daniel

 

Dankjewel ik ga proberen te praten maar eerst met haar ik denk dat dat het beste is

Reageer