Skip to main content

Hoi,

ik ben dertien en ik had ooit heel veel vriendinnen maar op een een of andere manier willen ze nu geen vriendinnen meer zijn. Dat gebeurde al in groep 7. Nu zit ik in de brugklas en heb ik nog 1 vriendin over. Ik ken haar al 8 jaar en nu gaat ze naar Noorwegen verhuizen. Ze gaat al in de zomervakantie en ik kan haar nu maar heel weinig zien. Ik vind het heel lastig om zo afscheid te nemen. Twee dagen geleden was ze bij mij thuis en toen hebben we het heel gezellig gehad. Maar toen moest ze weg en die avond heb ik mezelf in slaap gehuild en gisterenavond deed ik dat weer. Ik ben gewoon niet zo goed in afscheid nemen en nu moet dat ook nog eens terwijl ik haar nauwelijks kan zien. Ze is de enige die ik heb hier en ik ben bang dat ik nog veel vaker ga huilen als ze weg is. Kan iemand mij tips geven om goed afstand te nemen?

Je hebt het geluk in een tijd te leven met internet, misschien is het wel leuk als je Noors gaat leren en met haar gaat spreken, dit kan veel grappige momenten opleveren

Ik weet dat het dom klinkt, maar in een andere taal klinkt alles grappiger/minder erg

Reageer