Vraag

mijn vriendin drijft bij me weg

  • 24 September 2022
  • 3 reacties
  • 69 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Mijn keel doet pijn terwijl ik dit schrijf, ik kan het niet geloven.

Ik heb al jarenlang een vriendin waarbij ik écht mezelf kan zijn. Ik kan alles bij haar kwijt en onlangs haar binnenvetter-gewoonte vind ik dat ze ook vrij open bij mij was. Ze doet een hoger niveau dus we zaten al een tijdje niet bij elkaar in de klas, soms kreeg ik het idee dat ze geïrriteerd of ongeïnteresseerd was, maar vaak bleek dat vrij snel niet zo te zijn. Tot ze haar examenjaar is gaan afmaken op een school buiten mijn stad.

Naast het feit dat ze buiten mijn stand naar school gaat, woont ze ook buiten de stad. Ik ging dus voornamelijk online en op school met haar om. Na de laatste schooldag (die ontzettend leuk was!) heb ik in de zomervakantie nog met haar afgesproken om naar de kermis in mijn stad te gaan (wat ook heel leuk was).

De week daarna ging ze op vakantie en ik kreeg veel leuke dingen van haar en haar zus haar vakantie toegestuurd, we hebben een hele avond gechat en ook daaruit was niks negatiefs te vermoeden.

Tot een week later. Ik had haar al een tijdje niet gesproken, dus ik berichtte haar, maar ze was niet erg enthousiast. Sinds dien laat ze me vaak op gelezen of krijg ik korte en droge antwoorden. 

Zoals: “hey volgens mij stalkt ___ mijn social medias is echt zo eng ik heb meteen alles op prive gezet en haar geblokkeerd”

”Oh das raar”

*lang verhaal*

[gezien] 

En wanneer ik of iemand anders haar vraag of er iets is zegt ze dat er niets is, als ik zeg dat het is omdat ze zo inactief is reageert ze niet meer.  Ik zie op de snapchat van een klasgenoot dat ze van mijn vriendin een snap heeft ontvangen waarvan ik weet dat ik die snap nooit gekregen heb, ook naar meiden waar ze echt totaal niks meer mee had dan met mij. Daarna kwam ik haar een tijdje terug tegen met een klasgenoot, ik was onderweg dus ik belde maar ze ‘zag me niet’ maar ik twijfelde, dus ging met een brok in mijn keel verder. Later bleek ik toch een bericht van haar te kregen, verrassend enthousiast “MEES IK ZAG JE NOG   IK WEEST EERST NIET DAT JIJ HET WAS MAAR OP HET LAATST ZAG IK HET PAS” en ik vertelde opgelucht dat ik dacht dat ze deed alsof ze me niet zag en dat ze de laatste tijd zo inactief is. Dit keer reageerde ze met “nee joh maar ik ben gewoon druk met mezelf op het moment”.

Maar daarna ging het weer net zo verder. Geen antwoorden, “gezien”, “gelezen”, “geopend”, droge antwoorden, korte antwoorden.

”___”

”hm?”

”ik mis je :(“

”oh”

geen verdere antwoorden, gewoon “oh”.

Het doet pijn om mijn vriendin zien te verdwijnen. En wanneer mijn moeder vraagt of ik haar nog gesproken heb, hoe het met haar gaat. Ik weet niet wat ik moet doen, ik wil gewoon mijn trouwe vriendin terug. 

We hebben nooit ruzie gehad, nooit een meningsverschil, niets dat het kapot zou kunnen maken. Ik snap het niet.


3 reacties

Badge

wat ontzettend vervelend! ik herken je probleem heel erg, want ik heb nu precies hetzelfde met een vriend van mij. Wat mij toch het beste lijkt is om een x samen af te spreken in het echt, gewoon ergens op een bankje in het park ofzo, en dan je hart te luchten. Misschien als jij je kwetsbaar en open opstelt naar haar toe, kom jij er ook achter wat er in haar hoofd omgaat. Het is sowieso eigenlijk altijd beter om in het echt af te spreken, want dan kan je ook emoties en reacties van de ander zien en dat heb je niet online. Ik hoop dat ik je hiermee een beetje geholpen heb. Veel succes!

Reputatie 7
Badge +7

-onnodige quote verwijderd-

Ze begint me op steeds meer te ontvolgen. Ze wil gewoon stiekem en langzaam van me af.

Reputatie 3
Badge +1

dat lijkt mij niet fijn het spijt me echt heel erg ik weet hoe het voelt om het gevoel te hebben  dat iemand verandere ik hoop dat het snell weer goed komt!

 

 

Reageer