Skip to main content
Vraag

mijn vriendin die me heeft veroordeeld

• August 31, 2025
  • 2 reacties
  • 41 Bekeken

Forum|alt.badge.img+6

Ik heb vandaag echt gedurfd om het haar te vertellen dat ze me pijn heeft pijn gedaan met het veroordelen.

ze heeft ook sorry gezegd.

maar het voelt niet beter of zo.

maar het voelt een beetje te laat. Ik haat mezelf nog steeds en ik ben weer begonnen met zelfbeschadiging. Ik heb mezelf gekrabd.

ik heb wel gezegd dat ik haar heb vergeven.

ik denk dat ik haar heb vergeven.

of is dit niet wat vergevenis is?

ik voel me nog steeds rot eigenlijk.

ze moet eigenlijk heel erg blij met me zijn dat ze mij heeft, als ze dit bij iemand flikt dat veroordelen, zou die persoon echt meteen de vriendschap beëindigen.

ik heb dat niet gedaan, want ik weet hoeveel neppe vrienden ze heeft gehad en hoe weinig echte vrienden ze heeft. Ik gun haar een echt vriendin.

hoe vergeef ik haar dat ze me heeft veroordeeld. Het doet pijn en ik ben nog steeds verdrietig. 

ik heb vaak geprobeerd hints te geven dat ze me heeft pijn gedaan.

ze begreep het niet.

het liefst wil ik stoppen met praten met mijn vriendin over mijn mentale problemen.

maar telkens vraagt ze erna denk ik.

het lukt me niet.

Ik had gezegd tegen de school counselor dat ik niet durfde dit te zeggen tegen mijn vriendin, ze zou me gaan helpen met het haar te vertellen, maar nu hoeft het niet meer.

maar ik denk wel dat ik hulp nodig heb om dit vriendschap te redden en te fixen.

het voelt alsof het mijn verantwoordelijkheid is. Ergens weet ik wel dat vriendschap van allebei moet komen. Maar ze neemt geen actie, dus moet ik het maar doen.

het voelt allemaal mijn schuld.

2 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 31, 2025

Ik vind dat je al heel stoer bent dat je hebt gezegd dat ze je pijn deed. Dat is echt moeilijk maar je deed het toch. Het is normaal dat het nog steeds verdrietig voelt, vergeven is niet dat alles meteen goed is, dat duurt langer. Het is niet allemaal jouw schuld hoor, in een vriendschap moeten jullie allebei iets doen.

Jij hoeft niet alles te fixen. Misschien kan je met een volwassene praten die je vertrouwt, dan hoef je het niet alleen te doen. En als je jezelf pijn doet, dat is niet goed, dan heb je juist meer hulp nodig want jij verdient dat mensen voor je zorgen. Jij bent een goede vriend(in) en het is niet raar dat je dit moeilijk vindt. 💙

xx liefs Wolf 🐺

ellie_eilish
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • September 1, 2025

Hey heyyy

ik snap dat het heel rot is, jk weet niet precies wat ze heeft gedaan maar als jij het gevoel hebt dat het echt niet oké is en als het ook vaker is gebeurd dan moet je er misschien over nadenken dat ze niet een hele goede vriendin is.

iedereen maakt natuurlijk fouten maar als ze je veroordeeld over jouw privé situatie terwijl jij haar daarmee vertrouwd is dat wel heel kut van haar. Je zou kunnne proberen om het nog een keer uit te leggen van hey, het zit me eigenlijk nog steeds dwars enzo. Als het echt een goede vriendin is dan begrijpt ze dat ook vast wel. En anders laat je haar gewoon weten dat je een beetje afstand wil ofzo. Als je echt niet met haar om wil gaan kan dat ook gewoon, je zit niet aan haar vast. En vriendschap komt idd van beide kanten, ook al heeft ze niet zo fijne vrienden gehad voor jou geeft haar dat geen reden om jou pijn te doen.

doe wat jij denkt dat het beste is!! Als iets niet goed voelt geef dat aan of neem afstand <3

knuffel 💕