Vraag

Mijn vriendin

  • 2 November 2018
  • 2 reacties
  • 94 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,
Ik heb een vriendin die het moeilijk thuis heeft. Bijde ouders zijn ziek waardoor ze veel moet helpen. En ze moet ook gewoon naar school. Er zijn verder nog wat dingen daar aan de hand. We zijn goede vrienden en ik wil helpen of laten zien dat ik met haar meeleef. Ik weet alleeen niet precies hoe ik dat moet doen. Heeft iemand tips?

2 reacties

Hoi,

Wat lief dat je je vriendin wil helpen!

Het is inderdaad wel lastig om te bedenken hoe je haar kan steunen. Want waar heeft ze behoefte aan? Aan praktische hulp, aan iemand om mee te praten of is het genoeg dat je af en toe checkt hoe het gaat en een knuffel geeft? Daar kan ik ook geen antwoord op geven.

Ik denk dat het beste wat je kan doen, haar benaderen is. Zeg tegen haar wat je hier hebt gezegd. Dat je meeleeft en dat je haar graag wil steunen, maar dat je niet weet hoe. Dat je haar wil helpen en dat ze je dus om hulp kan vragen. Dan weet ze dat ze bij jou terecht kan en dan is het verder aan haar om daar wel of niet gebruik van de te maken.

Gr. Pin
Hi,

Ik ben Lisa en ik heb/had zelf ook 2 zieke ouders. 1 is gelukkig weer beter/herstellende.
Maar ja het is moeilijk om je vriendin erdoorheen te steunen.
Kleine dingetjes maken het al gauw beter,
zoals random appjes (vooral in de avond want dan gaan mensen meestal over dingen nadenken) over of het oké is en of het een beetje gaat.
Ook is afleiding heel fijn, gewoon afspreken ofzoiets.
Soms (maar dat moet je met je vriendin overleggen) is het ook fijn om gewoon even erover te praten en te klagen zonder dat iemand zegt “oh ja dat heb ik ook”.
Kinderen maken er al gauw een wedstrijdje van wie het erger heeft en dat heeft eigenlijk geen nut haha.

Hoop dat dit een beetje hielp xx

Reageer