Skip to main content

Hoi, 

ik heb dus twee beste vrienden. Zij weten allebei dat ik trans ben en zij supporten me ook. Maar vorig jaar hebben zij dus gedate zonder het mij te vertellen, wat natuurlijk helemaal oké is! Toen ik uitkwam als trans hebben ze het mij ook verteld. 
Nou is het natuurlijk heel erg warm de laatste tijd, en nou willen ze gaan zwemmen. Ik weet echt niet wat ik moet doen, ik wil wel met ze gaan zwemmen, maar er zijn zo veel redenen waarom ik het niet wil doen: 

• ze gaan me weer uitlachen om hoe ik eruit zie 
  • ze gaan waarschijnlijk mijn wonden van self harm zien 
  • en het is het me gewoon echt niet waard om me weer rot te gaan voelen omdat ik niet cis ben gewoon omdat zij willen zwemmen 

Maar toch ben ik bang dat ze dan weer closer worden. Sowieso zijn zij met zijn tweeen veel closer dan wij met zijn drieën, ik wil het niet erger maken. Heeft iemand ideeën wat ik moet doen? 

Hey!  Wat zou er gebeuren als je dit met hun bespreekt? Hun vertelt wat je angst is en waarom je er tegenop kijkt. Als ik dan 1 van hun was dan zouden we gewoon iets anders afspreken, of zorgen dat jij je er wel goed bij voelt. Bijvoorbeeld dat je mee gaat en dan zonder het water in te gaan, en iets lekker zomers aan trekt waar je je goed in voelt.  Of een heel andere activiteit.  Kun je voorzichtig met ze bespreken wat je voelt? Misschien eerst nog zonder alle details?

Liefs Tover xxx

Heyy Samuel-le,

Ik denk dat je je goed moet afvragen of je wel wilt want als je er heel slecht bij voelt kan/  moet je het gewoon niet doen!

Je moet echt goed kijken waar jij je prettig bij voelt en als dat is dat je dan niet gaat dan ga  je niet!

Ik weet niet hoe eerlijk je tegen je  vrienden wil zijn/ hoe erg je ze vertrouwt maar je kan bijv zeggen dat je het gewoon niet wil of dat je je er niet prettig bij voelt maar als je ze niet vertrouwt kan je ook gwn zeggen dat je het was vergeten of dat je je niet goed voelde, wat jij wilt!!

Heel veel succes en ik hoop dat dit je je een beetje kan helpen!!

Groetjes everythingisok

@everythingisok @Tover01 bedankt voor jullie reacties!! Ik heb gezegd tegen ze dat ik liever niet mee ga, en ze hebben gezegd dat ze dan wel met zijn tweeen gaan zwemmen. Ze willen ook niks anders doen waarbij ik wel mee kan doen, want ze vinden het mijn eigen schuld omdat ik wel mee zou kunnen gaan als ik het echt wil.
Nou ja in elk geval, bedankt voor de reacties❤️

Reageer