mijn vrienden verlaaten mij en heel de klas pest me de hoek in

  • 25 May 2022
  • 1 reactie
  • 53 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik zit in de 6e van de middelbare en ik heb best veel vrienden, althans ik had best veel vrienden.

Een paar weken kwam ik in een depressie  -die terwijl ik dit typ nog steeds hier is-  en ik was niet meer bij de lessen  -ik staarde maar wat zei mijn juf-  en ik reageerde onbewust niet op mijn vrienden waardoor ik ze nu dus kwijt ben. Een paar dagen later sneed ik mezelf op mijn been en het was een best diepe wond ik heb er verband op gedaan en dat er 3 dagen op laten zitten, de dagen dat ik niet op school was. Maandag ochtend haalde ik het eraf.. je zag het nog... Op school zag iedereen het en inplaats van medelijnen te tonen wat ik verwacht had, lachten ze me uit en gingen ze me pesten. Na school fiets ik altijd zo snel mogelijk naar huis, maar als ik thuis aangekomen ben en ik loop naar mijn kamer om mijn vissen eten te geven en mijn huiswerk maken, gaan ze op het raam lopen slaan! Ik heb geluk dat ik een sterk raam heb. Nu ik dit zit te typen gebeurt het weer,  ze kwamen net van hun avondeten vandaan want ze staan er pas net.

Mijn ouders zijn niet thuis en ik weet niet wat ik moet doen.

Als iemand advies heeft dan zeg het pls


1 reactie

Wat een trieste mensen! Als ze al geen vrienden meer willen zijn, omdat je even niet reageerde zegt dat al veel over ze en dan zijn het geen echte vrienden. Als ik het goed begrijp pesten ze jou nu, omdat ze een snijwond hebben gezien en achtervolgen ze je naar je huis? Wat willen ze doen bij jouw huis en bij jou? Probeer er als het mogelijk is met ze over te praten waarom ze dit doen en als dit niet lukt zou je het tegen iemand die je vertrouwt kunnen zeggen, zoals je ouders, mentor of misschien zelfs een huisarts of psycholoog. Aangezien je in de 6e zit heb je nu geen lessen meer toch? Dan zou je het eventueel ook kunnen laten gaan, omdat je ze toch nooit meer ziet. Ik hoop dat het lukt, veel sterkte!

Reageer