Mijn vrienden nemen mij niet serieus (haten mij??)

  • 25 August 2018
  • 3 reacties
  • 305 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik moet echt even iets kwijt over mijn vrienden, ik denk dat ze mij gewoon haten. De laatste tijd gaat het echt heel slecht met mij en ik ben altijd heel verdrietig en ik huil altijd en ik denk ook vaak aan zelfmoord, als ik hierover wil praten neemt niemand me serieus. Mijn vriendin die zegt dat ze depressief is maar gewoon faket, geloven ze wel en nemen ze wel serieus en ze maken zich zorgen over haar. Ik skypete net met haar en nog een vriendin van haar, opeens doen ze heel gemeen tegen mij, die ene die nep doet zei ik heb altijd dat ik denk ik wil echt dood en ik zei ik ook omdat ik wel wil praten over mijn gevoelens maar gewoon niet kan want niemand neemt me serieus, en toen zei ze ja maar ik bedoel het echt jij maakt er altijd een grapje van en ik zei maar dat doe ik niet en toen hingen ze mij op en toen zei ik waarom doen jullie steeds zo gemeen tegen mij, ik ben er echt zat mee. en toen zei ze waarom ga je niet naar een ander gesprek en toen zei ik omdat jullie de enige zijn van mijn vrienden die willen bellen, en toen zei die andere we zijn je vrienden niet en hebben opgehangen. Het ergste is dat ik nu echt niemand heb die er voor me is en me serieus neemt of mag. Mijn ouders mogen mij niet, mijn vrienden niet. Mijn vrienden zijn de enige die me nog een beetje laten lachen, en als ze gewoon denken dat ik een grapje maak of lieg en me nooit is 1 keer serieus willen nemen, wat is mijn leven dan nog waard? Niemand hebben die om je geeft of er voor je is, hoe kom je dan van je problemen af? ..

3 reacties

Super vervelend om te horen dit als eerste over je gevolens kan je het beste naar de school gaan die kunnen je helpen !!! En zijn er opschool geen andere meiden waarmee je een keer een praatje mee kan maken en afspreken ? Of mischien op je sportclub of een plek waar je vaak komt maak vaker praatjes met mensen in de stad of dorp ?
Hey youngbloodfalloutboy, kan je hier niet misschien met je mentor over praten?
Hoi

Wat naar dat je vrienden zo doen. Helemaal niet fijn dat ze je niet serieus nemen. Ik kan me voorstellen dat je hier verdriet om hebt.

Als je vrienden zulke gemene dingen zeggen, kan het goed zijn (tijdelijk) afstand van hen te doen. Ze kwetsen je, wat niet ok is, en niet helpt bij het omgaan met jouw negatieve gevoelens, bv. je depressie.

Zoals @N.020 en @Anoniempje19374 zeggen, kan je op school terecht. Je kan bij je mentor aangeven hoe het met je gaat. Je mentor kan met jou praten, je steunen, en eventueel doorverwijzen naar verdere hulp.

Als je geen klik hebt met je mentor, kan je ook terecht bij een vertrouwenspersoon, of een leraar op school, ook al is die je mentor niet. Zolang je je maar goed voelt bij die persoon. Je kan ook bij je huisarts terecht. Die heeft beroepsgeheim.

Je kan ook altijd terecht bij de KinderTelefoon en 113. Je voelt je vaak een stuk lichter na zo'n gesprek, en krijgt vast wat tips mee.

Groetjes
Kenshin

Reageer