Skip to main content

Ik voel me heel raar soms op school heb ik eigenlijk maar 3 ‘vrienden’ en zelfs die kan ik niet vertrouwen en schelden me uit. Het doet pijn maar durf nooit echt boos te worden omdat ik de persoon niet ben om boos te worden ik kan het gewoon niet omdat ik bang ben voor wat er anders gaat gebeuren, Ik durf niet bij ze weg te gaan. 

Kan iemand me helpen?

 

Hey! Ik weet dat dit erg lastig is, maar ik zou langzaam kijken voor andere vrienden. Of je kan tegen ze zeggen (op een beleefde manier) dat je het jammer vind dat ze zo tegen je doen en dat je liever wilt dat ze wat aardiger zijn. Als ze niet naar je luisteren, echt andere vrienden zoeken en hun langzaam steeds meer negeren. Er zijn vast wel een paar andere mensen op je school die je als vriend willen hebben! Probeer het langzaam aan. Veel succes! Groetjes, c0cootje


Hey!

Zo te zien zijn de vrienden toxic, ik raad je deze dingen aan. 

Probeer met hen te praten over hun gedrag, zij mogen jou niet op deze manier behandelen.  Laat ze weten dat je niet op deze wijze wilt worden behandelt en laat weten dat jij ook emoties hebt. Laat ze weten hoe afschuwelijk ze jou behandelen. Laat ze denken. Als zij dit niet serieus nemen, ga dan weg. Als ze jou wel serieus nemen, geef ze nog een kans. 

Zoek in elk geval nieuwe vrienden. Ik weet dat het moeilijk is, maar jij bent nu hun vriend, maar niet andersom en dat is niet de bedoeling. Zoek nieuwe vrienden die jou wel serieus nemen en die je wel kan vertrouwen.  Je hoeft niks tegen ze te zeggen tegen ze, ze hebben het zelf wel door. 

Als het dan ook niet lukt, kan je misschien met een leraar op school hierover praten. Zij weten hier veel vanaf en kunnen je goed helpen!

Ik hoop dat dit helpt!
Groetjes, Sano07
 


Reageer