mijn vriend wilt zelfmoord plegen

  • 29 October 2018
  • 1 reactie
  • 95 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey, ik heb laatst van mijn vriend gehoord die erg dronken was op dat moment dat hij heeft geprobeerd zelfmoord te plegen. Gelukkig is het niet gelukt maar hij zit wel erg in de problemen. een paar jaar geleden was hij zichzelf aan het snijden en nu is hij bijna elke dag dronken. Maar nu ik dit van hem weet weet ik niks te doen want ik ken zijn familie niet ( we zijn nog niet zo lang vrienden) en zelf voel ik me nu ook niet goed. ik heb zelf het gevoel alsof ik elk moment kan uitbarsten en gaan huilen. omdat ik dit dus nu weet. Wat kan ik tegen mijn problemen doen?

1 reactie

Heyy,
Wat vervelend dat jullie je allebei zo rot voelen!

Heeft je vriend je toen hij dronken was verteld dat hij een poging heeft gedaan, of heeft hij verteld dat hij dronken was toen hij het probeerde? Het is duidelijk dat hij het moeilijk heeft nu. Zou je een keer met hem erover praten? Misschien kun je met hem vertellen dat het verstandig is om er met iemand over te praten. Ik zou wel eerst naar hem zelf toe gaan, omdat zich anders erg verraden kan voelen (wat logisch is, hij heeft het je in vertrouwen verteld denk ik)

Ik vind het erg vervelend om te lezen dat het daardoor ook niet zo goed gaat met jou nu. Kun je er met iemand over praten?

Heel veel succes!

Reageer