Skip to main content

mijn vriend/vriendin heeft misschien serieuze problemen

• November 1, 2025
  • 2 reacties
  • 40 Bekeken

Katjatja
Forum|alt.badge.img+4

Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: ik zag drie littekens op hun arm. Dit kan van dieren zijn maar het voelde niet helemaal goed. Ik keek er even goed naar en het leek op zelfbeschadiging. Volgens mij had hen door dat ik er naar keek want ze legde toen heel onopvallend diens hand erop. Hen is non-binair en het lijkt er op dat hen er thuis of zelf geen problemen mee heeft.  Maar nu maak ik me toch zorgen. Het kan ook dat hen er al mee is gestopt en dat er van over is. Ik hoop dat het goed gaat. Is het goed als ik hierover met hen ga praten of zal ik het maar laten? Ik denk niet dat hen echt behoefte heeft aan een gesprek. Wat zal ik doen?

2 reacties

sanne
Forum|alt.badge.img+1
  • November 4, 2025

heyy dat lijkt me lastig,  wat ik zelf zou doen zij sowies een par dingen.

1, hoe bevriend ben je met hun? ben je echt super super super goeder vrienden, of ben je gewoon bevriend? als je heel goed bevriend bent, misschien als je ooit zo een '’deep talk'’ hebt probeer het gesprek er een beetje langzaam en onopvallend er  naar toe te sturen, misschien wil hen  er zelf over praten, of  j kan p een rustige en niet pushy manier er over vragen, als je zelf ook zoiets ooit hebt meegemaakt, kan je misschien daar over vertellen dan kan de sfeer wat comfortabeler zijn om er over te praten. 

Maar wat ik zeker niet zou doen is op een bijna ondervragende manier vragen :'’ wat is dat?'’ of '’ wat heb jij jezelf nou weer aangedaan'’ ofzoiets. probeer het op een rustige en niet confronterende manier aan te halen en misschien is het wel helemaal niets, maar het is sowieso wel goed om het er over te hebben.

EN belangerijk, als het duidelijk is dat hun het er niet over wil hebben,  probeer niet te pushen, want dan maak je het misscien alleen maar erger, probeer een sten te zijn, iemand waar hun naar toe kunnen komen als hun het zelf wil vertellen

veel succes nog verder en ik hoop dat het nog goed komt met je vriend/vriendin <3

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • November 4, 2025

heyyy,

ik zou als ik jou was dit hoef je niet te doen vragen hoe het gaat en dan daar bij zeggen ik zag je er arm weet je zeker dat het gaat ofzo?
byyeee veel successs