Skip to main content

Hoi,

Mijn naam is Joep en ik heb spijt. 

Toen ik 13 was probeerde ik altijd net over de streep te gaan, ik was in de war. Mijn ouders waren gescheiden en ik kende geen grensen meer. Ik ging met de camera op omegle en ging aftrekken. En door deze gebeurtenis heb ik een angststoornis overgehouden genaamd ocd.

Dagelijks krijg ik dwangbeelden te zien hoe deze beelden versprijd worden en deze beelden leveren dan weer de beelden op dat ik zelfmoord ga plegen. En deze beelden belemmeren mij elke dag.

Ik slaap maximaal 5 uren per nacht en zoek telkens naar zekerheid. Ik ga bijvoorbeeld op het balkon staan door te laten zien dat ik helemaal geen zelfmoord wil plegen, of ga brood snijden met het scherpste mes door mezelf te laten zien dat ik mezelf niet ge steken.

Ik wil jou als lezer mededelen door goed na te denken over elke actie die je doet. Wees niet impulsief en praat met mensen over de gedachten die je hebt

Bedankt voor het lezen,

Joep

Hai Joep,

Het klinkt alsof je het heel lastig hebt. Wat naar voor je! Ik snap heel goed dat er momenten zijn geweest dat je helemaal in de war was en geen grenzen meer had. Dit soort dingen kunnen dan inderdaad gebeuren en ik snap heel goed dat je daar ook spijt van kan krijgen. Weet wel dat ondanks dat het niet handig is het echt vaker gebeurt. Je bent niet de enige.

Als deze gebeurtenis  en dus jouw dwangbeelden je leven (zoals jij zegt) belemmeren is dit alleen niet helemaal de bedoeling. Mijn advies is om dus wel hulp te vragen. Ik snap dat dit heel ongemakkelijk is om uit te leggen, maar heb je het hier weleens met iemand over gehad? 

Wel super goed dat je dit hebt gepost om het bespreekbaar te maken met anderen en mensen dus wel te waarschuwen.

Groetjes anoniem2304

onnodige quote verwijderd

Hoi Anoniem2304,

Zeker heb ik hulp gezocht, en zelf weet ik ook dat het 3 jaar geleden is dat ik op omegle zat en dat de kans klein is dat die beelden zicht verspreiden maar toch heb te die gedachten, maarja dat is ocd.

Ik heb om terug te komen op je vraag zeker hulp gezocht, dan niet met het voledige verhaal maar wel met het verhaal dat ik last heb van belemmerende gedachten. Ik heb vele gesorekken gehad die mij allemaal niet echt hielpen. Uiteindelijk ben ik 3 maanden gedachte vrij geweest en dit heb ik zelf gedaan zonder hulp. Ik weet zelf goed dat de domme dingen die ik gedaan heb al een poosje geleden zijn en dat de kans toch klein is maar door die domme dingen heb ik een angststoornis opgelopen waar je weinig aan kan doen. Ik hoop dat ik de taboe kan breken en er voor kan zorgen dat mensen meer open zijn over hun gedachten en gevoelens.

Groet,

Joep

Hoop dat ik hiermee mensen kan inspireren meer te praten over hun gevoelens zodat je niet geisoleerd raakt en domme dinge gaat doen

Hii, ik wil even zeggen dat ocd geen angstornis is. Het is een dwangstoornis, dan heb je bv een stem in je hoofd die dingen tegen je zegt wat je moet doen en als je dat niet doet zegt die stem bv anders ga je dood ofz. Voor iedereen die ocd heeft is dit anders. Bij sommigen is het ook zo dat iemand naar je gedachten kijkt ofz en dat je niet aan bepaalde dingen mag denken. Ook zit er perfectionisme bij, tegenwoordig denkt iedereen als zij perfectionisme hebben dat ze dan ocd hebben maar ocd is iets anders. Miss bedoelde je iets anders maar even dat je weet wat ocd is.

en video’s van 3 jaar geleden op omegle worden niet zo snel verspreid hoor. Maar ja zou er met een psycholoog over kunnen praten.

Reageer