Skip to main content
Vraag

mijn verhaal, heeft iemand tips?

• September 7, 2025
  • 3 reacties
  • 64 Bekeken

Forum|alt.badge.img

hoiiii,

ik zit ergens mee en dat wil ik graag vertellen. maar laat ik me eerst maar eens voorstellen nouja een soort van gewoon mn verhaal vertellen en ik hoop dat mensen mss oplossingen hebben of tips.  Het begon allemaal met een meisje die heel jong was en gepest werd en niks tegen haar ouders durfde te zeggen omdat die haar heel vaak een soort van uitscholden, nou ja niet echt uitscholden maar dingen zeiden zoals '’kan je niet meer zoals je vader en broertje zijn'’, en '’ik wou dat je dood was'’. allemaal dat soort dingen. toen zij 10 jaar oud was ging ze met haar ouders en broertje op vakantie daar werden al die nare opmerkingen veel erger toen op vakantie wou ze niet meer leven en heeft daar ook geprobeerd voor te zorgen. na de vakantie had ze op school een opdracht en dat heette wat weet je nog over jou jeugd. het enige wat zij kon bedenken was dat zij heel vaak zichzelf in slaap heeft gehuild. dat heeft ze niet opgeschreven maar ze heeft gewoon een verhaal bedacht. toen zij 12 jaar was kwam ze erachter dat hoe haar ouders tegen haar deden niet normaal was en doordat haar ouders dat soort dingen allemaal zeiden werd ze nog onzeker begon ze zichzelf te haatte en heel erg kut te voelen toen begon ze met zelfbeschadiging. haar vriendin kwam daarachter en toen heeft ze alles gezegd nou ja bijna alles niet dat haar ouders haar soms pijn deden als ze iets heel erg fout ging. zij had dat allemaal tegen een ander meisje gezegd. toen in de meivakantie hadden ze contact toen kwamen ze erachter dat dat meisje zichzelf in de vakantie van het leven heeft geprobeerd te beroven. toen zijn ze na de vakantie naar dat meisje haat mentor gegaan en die is naar de zorgcoordinator gegaan daar heeft dat meisje heel hard gelogen dat ze dat niet had gedaan maar vanwege haar soms sombere gedachten en thuissituatie moest ze naar de schoolmaatschappelijk werker. daar had ze zich na een paaar gesprekken ook weer uitgelogen alleen toen vonden haar vrienden het te erg worden dat ze naar haar toe zijn geweest en toen moesten haar ouders op gesprek komen. ze heeft die ouders verteld wat ze hebben gezegd en dat dat niet kon en dat hun dochter zichzelf sneed. toen heeft dat meisje tegen haar ouders gezegd dat het alleen in maart was dat geloofden ze, vanaf dat moment waren haar ouders weer aardig aan het doen en was dat meisje clean.  tot in de zomervakantie toen begon alles weer en was het in een woord gewoon K#t. toen kwam haat broertje uit de kast dat hij zich eigenlijk een meisje voelde. haar ouders accepteerde dat maar zeiden wel dat hij goed moest nadenken. de volgende dag zei hij dat hij toch een jongen wou blijven., todat we weer thuis waren toen zij hij tegen dat meisje dat hij zich nogsteeds een meisje voelde en dat hij dood wou en dat hij zichzelf snee. dat meisje is nu de hele tijd met haar broertjes mentale gezondheid bezich maar zelf doet ze ook haar best om clean te blijven nu al 10,5 week. ze wil heel graag tegen iemand vertellen dat ze zich weer  heel kut voelt maar ze vertrouwt niemand meer dus houdt ze alles bij  haar zelf.

dat was het bedankt voor het lezen en heeft er iemand tips

groetjes soph

3 reacties

Lotte_
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • September 7, 2025

Hey,

We zien dat je in een nogal lastige situatie zit. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Liefs,
Lotte  (De Kindertelefoon)

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • September 8, 2025

Wouw wat een verhaal .

Ga echt hulp zoeken hier voor want dit is niet goed. Maar ook niet hoe andere personen omgaan met je .

Neem ook niet alles serieus wat hun tegen je zeggen

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • September 8, 2025

hoi ​@NN15000 ,

dat is zegmaar een beetje en probleem ik durf geen hulp te zoeken omdat ik niemand meer vertrouw.

bedankt dat je dit hebt gelezen. btw

groetjes soph