Mijn verhaal

  • 24 February 2022
  • 20 reacties
  • 180 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Hoi, 

voordat ik begin, ik verwacht geen reacties, ik wil gewoon mijn verhaal even delen omdat ik denk dat het me misschien helpt alles op te schrijven.

Ik ben 15 jaar oud en ik zit in de 4e. Momenteel gaat het niet fantastisch op school, ik heb geen motivatie meer om ook maar iets te doen. Mijn leraren vragen zich af wat er met me aan de hand is maar ik weet het zelf eerlijk gezegd ook niet. Thuis gaat het ook niet helemaal lekker, ik heb een vader met agressie problemen en een broer met asperger. Er is vaak ruzie thuis, er zitten scheuren in de muren door de uitbarstingen van mijn vader. Ik schrik er elke keer opnieuw van als zoiets gebeurt. Ik wil graag op mezelf wonen maar dat zie ik helaas nog niet zo snel gebeuren. Ik heb hele leuke vrienden op school, dat scheelt. Ik haat vakanties omdat ik het niet leuk vind om thuis te zijn, daarom was lockdown ook niet zo’n leuke periode. Mijn moeder is kwetsbaar, daardoor zit ik eigenlijk al 2 jaar in ‘huisarrest’, ik ga alleen naar school, verder kom ik nergens. Ik heb daardoor ook niet echt een sociaal leven buiten school.

Als iemand zich hierin herkent, lmk! Misschien kunnen we ergens over praten:)

hele fijne dag gewenst!

groetjes,

kwakend1tje 


20 reacties

Hoi lieverd mag ik toch reageren en je moed geven? Ik zou willen dat ik je kon helpen maar iig wil ik je een hug geven en een kus. En is er niet een vertrouwenspersoon waar je terecht kunt ? Op school bijv? Want jij zit helemaal aan de kant en je verdient het om geholpen te worden. En anders bel een keer met de kindertelefoon :) ze kunnen je de weg wijzen :)

Ik hoop echt dat het beter wordt voor je ! :kissing_heart:

Lieve groetjes Ellen -xxx-

Reputatie 7
Badge +7

heey Ellen,

heel erg bedankt voor je lieve berichtje!

ik ga binnenkort wel een keer met mn mentor praten, maar ik wil niet dat die iets aan mn ouders verteld..

Ik geef je bij deze een hele lange virtual hug terug!!

groetjes,

kwakend1tje

Wat naar allemaal.

Wat goed goed dat je binnenkort met je mentor gaat praten. Het is fijn als iemand op school ook weet waarom het niet zo lekker gaat. Je kunt altijd aangeven dat je liever niet hebt dat hij contact opneemt met thuis maar misschien kan hij/zij je/jullie juist wel helpen met het zoeken naar de juiste hulp (hier kan de Kindertelefoon natuurlijk ook bij helpen. Dat kan anoniem en je zit nergens aan vast. Probeer het eens.). Overleg dat gewoon eens en vraag om advies. In ieder geval zal het al enorm opluchten. 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik kan het niet beter zeggen dan Ellen en xLisa maar ik vind het heel zielig ! Heel veel sterkte en hopelijk helpt het er over praten ! En van mij ook een knuf en een hug ! :)

Grtz en liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +19

Ik kan niet beter zeggen dan hierboven maar ik wil je heel veel moed inspreken en hugs want jij kan dit je bent goed op weg naar hulp

Reputatie 7
Badge +7

@kwakend1tje ik zou je ook nu graag hugs en kusjes willen geven en ik vind het zo erg voor je. Ik kan me niet voorstellen hoe dat zou zijn voor mij, ik zou zeggen praat met een vertrouwenspersoon bijvoorbeeld je mentor en ik hoop dat alles goed gaat komen en dat alles perfect is. En je weet dat je hier altijd terecht kunt en dat we er voor je zijn❤️

Heel veel sterkte en veel hugs en kusjes van mij😘😘

Kiss me

MCES 💞

Reputatie 7
Badge +7

TW
Heey allemaal,

heel erg bedankt voor alle lieve reacties, dit betekent heel veel voor me! 
ik zit op het moment gwn in een soort put en ik weet niet zo goed hoe ik er weer uit moet komen. Het leven wat ik nu heb is amper een leven te noemen en ik zie geen uitweg meer. Soms lijkt de enige optie zm omdat ik gewoon niet voor me zie hoe mijn leven ooit nog zin krijgt. Ik ben echter tot de conclusie gekomen dat dit voor mij niet de oplossing is, mijn moeder zou nooit over het verlies heen komen. Ik heb wel nog steeds de stille wens om ‘s ochtends gwn niet meer wakker te worden. Ik snij mezelf ook, ik ben vandaag 1 maand en 15 clean maar de littekens blijven me achtervolgen. 
ik weet niet goed hoe ik dit allemaal aan iemand, bijv. mijn mentor, moet vertellen omdat het nogal veel en misschien een beetje heftig is. Bijna niemand weet dat het slecht met me gaat, mijn beste vrienden weten wel dat het thuis niet top gaat, maar niemand weet dat ik langzaam helemaal weg zak in een diep en donker gat. 
ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen, ik heb moeite met het zien van een toekomst. Daarom gaat het denk ik ook slecht op school, ik heb geen plannen voor na de middelbare omdat ik niet verwacht had er überhaupt nog te zijn. Ik vind het lastig om over de toekomst na te denken omdat ik niet weer of ik er een heb. 
sorry voor dit vage veel te lange bericht. 
slaap lekker allemaal<33

groetjes,

kwakend1tje

Reputatie 7
Badge +7

Oh hemeltje wat erg, ik zit nu te huilen omdat ik jouw verhaal heb gelezen en dat je nu in zo'n penarie zit😭. Ik hoop dat alles goed komt met je ik hoop het echt💞

Reputatie 7
Badge +7

Sorry dat was absoluut niet mijn bedoeling.. ik weet niet precies wat mn bedoeling was, maar ik wil niet iemand verdrietig maken:) 

Zal ik het verwijderen? Voordat het anderen misschien ook verdrietig maakt of triggered of zo. 

Reputatie 7
Badge +7

Nee nee nee, ik kan me gwn niet voorstellen om in jou problemen te zitten, ik vind het zo erg 

Reputatie 7
Badge +7

Iedereen zit op dit forum voor een rede lijkt me, ik denk dat iedereen zo wel wat problemen heeft, jij vast ook. Ik probeer absoluut niet op te scheppen of zo, ik hoop ook dat als jij problemen hebt je nu niet denkt dat jij het minder zwaar hebt of zo. Ik red me wel:)

Reputatie 7
Badge +7

Fantastisch 

Reputatie 7
Badge +7

@kwakend1tje welterusten💞

Sorry dat was absoluut niet mijn bedoeling.. ik weet niet precies wat mn bedoeling was, maar ik wil niet iemand verdrietig maken:) 

Zal ik het verwijderen? Voordat het anderen misschien ook verdrietig maakt of triggered of zo. 

Dit forum is bedoeld om je struggles te delen en je verhaal van je af te schrijven. Het is alleen maar goed dat je de vrijheid hier voelt om je verhaal te doen. Dat helpt niet alleen jou maar ook andere in soortgelijke situaties. Je hoeft je echt niet schuldig te voelen, iedereen leeft juist enorm met je mee.

 

Ik zit op het moment gwn in een soort put en ik weet niet zo goed hoe ik er weer uit moet komen. Het leven wat ik nu heb is amper een leven te noemen en ik zie geen uitweg meer. Soms lijkt de enige optie zm omdat ik gewoon niet voor me zie hoe mijn leven ooit nog zin krijgt. Ik ben echter tot de conclusie gekomen dat dit voor mij niet de oplossing is, mijn moeder zou nooit over het verlies heen komen.

 

Ik snap dat je vanuit deze put nu even weinig licht en toekomst meer ziet, maar realiseer je alsjeblieft dat je nog heel jong bent en dat er nog zoveel kan veranderen. Het gaat nu misschien kut, maar het wordt echt beter. Probeer daar zelf ook in te vertrouwen. Zelfmoord is zo'n definitieve ‘uitweg’ voor tijdelijke problemen. Er zijn echt oplossingen voor deze problemen. Maar het begint allemaal bij praten en hulp vragen. Ik weet het, dat is enorm lastig, maar het is het echt waard. Je hebt mensen nodig die je een touw toe werpen om je uit deze put te helpen. En dat kunnen heel veel mensen zijn; Dat kunnen wij, het forum, zijn zodat je een luisterend oor hebt, dat kunnen je vrienden zijn maar ik zou je ook echt willen adviseren om ook volwassenen te vragen. Neem eens contact op met de Kindertelefoon (bellen of chatten), dat kan anoniem en compleet vrijblijvend. Zij hebben verstand van lastige thuissituaties, etc. en zij kunnen jou dus heel gericht helpen. Een vertrouwenspersoon op school is ook verstandig. Zoals ik in mijn vorige bericht al zij, is het fijn dat ze op school weten waar je mee zit.

Praten en hulp vragen gaat je helpen. Niet geschoten is altijd mis. En om nog even in de put-symboliek te blijven; Als je in een put valt, roep je toch ook om hulp? Ik zou je willen adviseren om dat nu ook te doen. Vraag om dat touw die jou naar boven zal takelen.

 

Ik weet niet goed hoe ik dit allemaal aan iemand, bijv. mijn mentor, moet vertellen omdat het nogal veel en misschien een beetje heftig is.

Ik snap heel goed dat je dit lastig vindt. Dat zou iedereen hebben. Maar als je het eenmaal achter de rug hebt, weet ik zeker dat je blij, opgelucht en trots bent dat je het toch gedaan hebt.

De eerste stap is altijd het lastigste. Als je eenmaal met hem/haar zit komen de woorden vanzelf wel. Je kunt je mentor in persoon vragen om een gesprek maar je zou het ook via een mailtje (of appje) kunnen doen. Dit is misschien makkelijker en zo krijg je de boodschap waarschijnlijk ook beter over. Dit geeft je mentor ook tijd om te reageren. Je zou iets kunnen zeggen/sturen in de trant van: “Zoals u misschien ook wel heeft opgemerkt, gaat het de laatste tijd niet zo top. Thuis loopt het niet zo lekker en ik zit niet lekker in mijn vel. Kunnen we binnenkort even zitten om hierover te praten.” 

Als je eerst contact opneemt met de Kindertelefoon kun je alvast even oefenen met het uitleggen en praten hierover.

 

Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen, ik heb moeite met het zien van een toekomst. Daarom gaat het denk ik ook slecht op school, ik heb geen plannen voor na de middelbare omdat ik niet verwacht had er überhaupt nog te zijn. Ik vind het lastig om over de toekomst na te denken omdat ik niet weer of ik er een heb. 

Heel veel mensen op onze leeftijd weten niet hoe ze hun toekomst willen aankleden. Dit is echt normaal. Ik snap volkomen dat dit voor jouw extra imponerend is, maar dat komt echt goed. Veel jongeren weten niet wat ze na de middelbare willen doen maar de praktijk leert ons dat iedereen wel op zijn pootjes terechtkomt. Misschien door een tussenjaar of je begint aan een opleiding en denkt uiteindelijk ‘dit is niets voor mij, ik ga wat anders doen wat ik veel leuker vind'. Helemaal prima. Iedereen bewandeld zijn eigen pad en uiteindelijk komt iedereen er.

Natuurlijk heb jij ook een mooie toekomst te wachten staan. En wanneer je daar over x aantal jaar bent, kan je terugdenken aan dit moment en kan je tegen jezelf zeggen:  ‘Dat heb ik gewoon overwonnen en kijk waar ik nu sta.’

Laat dat je doel zijn, dan komt het goed! 

Hey,

Wat naar voor je, ik wens je heel veel sterkte en onthoud, wij zijn er voor je!

 

"In elke moeilijke periode zit schoonheid verstopt.

Zodra je dat kan zien, kan het licht weer gaan schijnen."

~Ikke13

Reputatie 7
Badge +7

❤️

Reputatie 7
Badge +7

💞

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @kwakend1tje ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Groetjes en sterkte, 

Renske (De Kindertelefoon) 

Reputatie 7
Badge +7

@xLisa 

heey,

heel erg bedankt voor je bericht, ik kan me niet voorstellen hoe lang je daarmee bezig bent geweest.. je hebt me heel erg geholpen, dankjewel:)

groetjes,

kwakend1tje

Reputatie 7
Badge +7

@kwakend1tje ik zou je ook nu graag hugs en kusjes willen geven en ik vind het zo erg voor je. Ik kan me niet voorstellen hoe dat zou zijn voor mij, ik zou zeggen praat met een vertrouwenspersoon bijvoorbeeld je mentor en ik hoop dat alles goed gaat komen en dat alles perfect is. En je weet dat je hier altijd terecht kunt en dat we er voor je zijn❤️

Heel veel sterkte en veel hugs en kusjes van mij😘😘

Kiss me

MCES 💞

 

 

@kwakend1tje Ik zeg jou dit nog een x omdat jij dit verdient💞💞

Reageer